دادگاهی در ترکیه:

مخالف اردوغان به ۱۰سال حبس محکوم شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۰۷:۴۵:۱۴
کد خبر: ۸۹۵۰۱۲
مخالف اردوغان به ۱۰سال حبس محکوم شد
دادگاهی در شهر استانبول جانان خفتانچی‌اوغلو، رییس شعبه استانبول حزب جمهوریت خلق ترکیه را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خفتانچی اوغلو به توهین به دولت و کارمندان دولتی، تشویق به نفرت و خصومت و تبلیغ تروریسم متهم شده است.

در این حال صد‌ها نفر از طرفداران حزب جمهوریت خلق ترکیه با در دست داشتن تصاویر خفتانچی‌اوغلو، نماد و پرچم حزب و حضور در برابر دادگاه اعتراض خود را اعلام داشتند. آن‌ها شعار‌هایی در مخالفت با حکم دادگاه سر دادند.

خفتانچی اوغلو در این تجمع گفت: در جریان محاکمات تصمیمات در دادگاه‌ها گرفته نمی‌شوند بلکه در کاخ ریاست جمهوری گرفته می‌شوند.

وی افزود: در حقیقت این محاکمه برای تنبیه مردم است و حکمی که صادر شد برای این هدف است. من بار دیگر تکرار می‌کنم که رجب طیب اردوغان بازنده است و ما برنده هستیم.

محرم ارکک معاون حزب جمهوریت خلق ترکیه هم گفت: این تنها محاکمه جانان خفتانچی اوغلو نیست. این محاکمه آزادی، اندیشه و آزادی بیان است. آن‌ها این واقعیت‌ها و ارزش‌ها را محاکمه می‌کنند. این دموکراسی است که محاکمه می‌شود. اراده مردم استانبول محاکمه شده است.

سرمه سادی سیمسک از طرفداران حزب جمهوریت خلق ترکیه هم گفت: این محاکمه قانونی نبود. این یک محاکمه سیاسی بود. حزب عدالت و توسعه پس از شکست خود در انتخابات به دنبال انتقام جویی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز