ارسال کاوشگر هند به قطب جنوب ماه شکست خورد

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۰۷:۵۰:۵۰
کد خبر: ۸۹۵۰۱۴
ارسال کاوشگر هند به قطب جنوب ماه شکست خورد
کاوشگر هندی به نام ویکرام که به سوی قطب جنوب کره ماه ارسال شد، در فاصله دو کیلومتری سطح ماه ارتباط خود را با اتاق کنترل از دست داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رسانه های هند گزارش دادند: پس از قطع شدن ارتباط این کاوشگر، کی سیوان رییس سازمان تحقیقات فضایی هند (ایسرو) در بیانیه ای گفت: کاهش ارتفاع کاوشگر ویکرام تا فاصله ۲.۱ کیلومتری از سطح ماه به صورت عادی دنبال شد. اما پس از آن ارتباط این کاوشگر قطع شد، ما در حال بررسی اطلاعات  هستیم.

نارندرا مودی نخست وزیر هند که در مرکز سازمان ایسرو در شهر بنگلور حضور داشت از تلاش های دانشمندان هندی تشکر کرد.

در صورت موفقیت این ماموریت، هند به  اولین کشوری  تبدیل می شد که توانسته بود یک کاوشگر در قطب جنوب ماه فرود آورد.

ماموریت اکتشاف کره ماه هند که "چندرایان ۲" نام گرفته است کاملا به صورت داخلی طراحی شده و تجهیزات آن نیز توسط دانشمندان هندی تولید شده اند.

این ماموریت ۴۷ روز پیش آغاز شد. ماهواره هند حدود ۲ هفته به دور زمین چرخید تا بتواند سرعت کافی برای حرکت به سوی ماه را به دست آورد. سفر ماهواره هند از زمین تا کره ماه یک هفته به طول انجامید.

ماموریت پیشین هند به ماه چندرایان ۱ نام داشت. در این ماموریت هند یک ماهواره در مدار کره ماه قرار داد. هند همچنین یک ماهواره به کره مریخ اعزام کرده است که این ماموریت "مانگلایان" نام گرفته است.

نیمه تاریک کره ماه هیچگاه به طور مستقیم روبروی زمین قرار نگرفته است و تاکنون تنها چین یک کاوشگر به این منطقه اعزام کرده است.

نظر شما