اشپیگل:

تعداد زیادی از نیروهای آلمان، افغانستان را ترک خواهند کرد

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۲۳:۰۶:۱۱
کد خبر: ۸۹۵۹۱۷
تعداد زیادی از نیروهای آلمان، افغانستان را ترک خواهند کرد
اشپیگل گزارش داد: به دنبال حملات اخیر طالبان در کابل، تعداد زیادی از نیروهای آلمان، افغانستان را ترک خواهند کرد و نیروهای باقی مانده به مزار شریف در شمال کشور نقل مکان می کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مجله «اشپیگل» خبر خروج نیروهای آلمان از افغانستان را در حالی منتشر می کند که طالبان هفته گذشته عملیات مرگباری در کابل انجام داد.

به نوشته اشپیگل، به دنبال حملات اخیر طالبان در کابل، تعداد زیادی از نیروهای آلمان، افغانستان را ترک خواهند کرد و نیروهای باقی مانده به مزار شریف در شمال کشور نقل مکان می کنند.

براساس این گزارش، تنها بخش کوچکی از  کارمندان آلمان در کابل حضور خواهند داشت و بقیه برای حفظ امنیت به یک اردوگاه نظامی در فرودگاه منتقل شده اند.

پیش از تصمیم ارتش آلمان برای خروج از افغانستان، افسران پلیس فدرال مشغول آموزش افسران افغان در کابل بودند.

پیش‌ زمینه تدابیر امنیتی فوری نیروهای آلمانی، حمله تروریستی مرگباری عنوان می‌شود که چند روز پیش در نزدیکی منطقه موسوم به "دهکده سبز" در شرق کابل رخ داد.

دهکده سبز که محل استقرار نهادهای حکومتی افغانستان و سکونت گاه همکاران نهادهای خارجی است، روز پنجشنبه گذشته برای دومین بار طی سه روز هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت که در جریان آن دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۴۲ نفر مجروح شدند. گفته می‌شود اغلب قربانیان این انفجار غیرنظامی بوده‌اند.

در این حادثه که گروه طالبان مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌ یک خودروی حامل مواد منفجره مقابل ایستگاه بازرسی منفجر شد و تعدادی وسیله نقلیه نیروهای خارجی مستقر در افغانستان نیز آسیب دیدند.

دفتر مرکزی سازمان کمک‌های توسعه و نیروهای پلیس فدرال آلمان در منطقه سبز کابل قرار دارد و همکاران این دو نهاد از سال‌ها پیش در آنجا اقامت دارند.

شامگاه دوشنبه (۱۱شهریور) نیز پس از آنکه یک بمب‌گذار انتحاری خودروی خود را جلو یک پست بازرسی منفجر کرد گروهی از شبه‌نظامیان طالبان تلاش کرد وارد منطقه حفاظت شده شوند.

این حمله تروریستی قربانیان زیادی برجا گذاشت. به گزارش اشپیگل تنها در جریان انفجار خودروی بمب‌گذاری شده دست‌کم ۳۰ نفر در بیرون از محوطه حفاظت شده جان خود را از دست دادند.

وزیر امورخارجه ایران شامگاه یکشنبه در پیام توئیتی با اشاره به حضور ۱۸ ساله نیروهای خارجی به ویژه سربازان امریکایی در افغانستان نوشت: بیگانگان شکست‌خورده از این کشور باید خارج شوند و برادرکشی به ویژه در این شرایط که بیگانگان می‌توانند از آن سوء استفاده کرده و سبب خونریزی جدید شوند، باید پایان یابد.

نظر شما