حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد:

دستگیری ابوخضری عضو ارشد حماس توسط عربستان

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۱۸:۴۹:۱۳
کد خبر: ۸۹۶۰۶۶
دستگیری ابوخضری عضو ارشد حماس توسط عربستان
حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: الخضری که از حدود سه دهه پیش در جده اقامت داشت حدود پنج ماه پیش به دست مسئولان امنیتی سعودی دستگیر و روانه زندان شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این جنبش دستگیری ابوخضری را اقدامی عجیب برشمرده و محکوم و اعلام کرد: ابوخضری از دو دهه پیش مسئول مدیریت روابط با عربستان سعودی بود و علاوه بر این مسئولیت های مهمی در حماس برعهده داشت.

در بیانیه حماس آمده است: نه سن ابوخضری که بالغ بر ۸۱ سال است و نه وضعیت جسمانی او ناشی از بیماری مزمن و طولانی مدت و نه جایگاه علمی او به عنوان یکی از متخصصان سرشناس گوش و حلق و بینی و یا جایگاه او به عنوان یک مبارز که خدمات بزرگی را تقدیم ملت فلسطین در داخل و خارج آن کرد، مانع از دستگیری وی نشد.

حماس همچنین اعلام کرد: مسئولان سعودی در چارچوب دستگیری بسیاری از فلسطینی های مقیم عربستان نه فقط الخضری بلکه پسر بزرگ او هانی را نیز بدون هیچ توجیهی دستگیر کرده اند .

حماس تاکید کرد از بیش از پنج ماه پیش درخصوص دستگیری الخضری سکوت کرد تا زمینه تماس های دیپلماتیک فراهم شد و تلاش هایی از سوی میانجی ها برای آزادی او صورت بگیرد، اما نتیجه ای نداشت.

جنبش حماس ، مسئولان سعودی را به آزادی الخضری و پسرش و سایر فلسطینی ها فراخواند.

156613861

نظر شما