توسط اورسولا فون در لاین صورت گرفت؛

معرفی ۱۳ زن و ۱۴ مرد نامزد عضویت در کمیسیون اروپا

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۱:۴۰:۳۴
کد خبر: ۸۹۶۴۲۰
معرفی ۱۳ زن و ۱۴ مرد نامزد عضویت در کمیسیون اروپا
«اورسولا فون در لاین» که به زودی ریاست کمیسیون اروپا را به عهده می گیرد، اسامی ۲۷ نامزد عضویت در این کمیسیون را برای رای گیری در اواخر سپتامبر (اوایل مهر ماه) معرفی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کمیسیون اروپا(European Commission) نقش قوه مجریه را در اتحادیهٔ اروپا ایفا می‌نماید.این کمیسیون مسئول پیشنهاد قوانین، اجرای تصمیم‌گیری‌ها، تنفیذ پیمان‌نامه‌ها و روی هم رفته انجام کارهای روزمره اتحادیه اروپا است.

این افراد نماینده هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بجز انگلیس می باشند.دفتر اصلی کمیسیون اروپا در شهر بروکسل پایتخت بلژیک قرار دارد.

به نوشته روز چهارشنبه شبکه خبری دویچه وله، در این فهرست نام ۱۴ مرد و۱۳ زن به چشم می‌خورد و برای نخستین بار تقریبا نیمی از نامزدها را زنان تشکیل می دهند.
فون درلاین پیش‌تر برابری جنسیتی در انتخاب اعضای کمیسیون اروپا را وعده داده بود. چنانچه پارلمان اروپا به کاندیداهای معرفی شده رای دهد، میزان حضور زنان در کمیسیون یک رکورد خواهد بود.
در حال حاضر این کمیسیون  از ۹زن و ۱۹مرد تشکیل شده که سهم زنان در آن ۳۲درصد است.
با این حال فهرست ارائه شده مخالفانی نیز دارد؛ بیش از همه انتظار می‌رود مجارستان، لهستان و رومانی با برخی نامزدهای معرفی شده مخالفت کنند. یکی از این‌ افراد، وزیر دادگستری سابق مجارستان است که حمایت‌اش از یک لایحه اصلاح قوانین مناقشه‌برانگیز شد. همچنین نامزد لهستان در اداره اروپایی ضد فساد (OLAF) پرونده دارد و نامزد رومانی نیز با اتهامات مالی روبروست.
قرار است جلسه رای اعتماد پارلمان اروپا به این افراد نیز آخر ماه جاری میلادی برگزار ‌شود.
کمیسیون اروپا در عمل نقش دولت و قوه مجریه اتحادیه را ایفا می‌کند. این کمیسیون لوایح قانونی را پیشنهاد می‌دهد و بر رعایت قوانین موجود نظارت می‌کند.
خانم فون در لاین که پیش‌تر وزیر دفاع آلمان بوده، اولین زنی است که در تاریخ اتحادیه به مقام ریاست کمیسیون اروپا می‌رسد.

نظر شما