رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

دنیا از رفتن بولتون استقبال کرد

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۱:۴۹:۵۲
کد خبر: ۸۹۶۴۳۲
دنیا از رفتن بولتون استقبال کرد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در خصوص برکناری جان بولتون گفت: دنیا از رفتن بولتون استقبال کرد و قیمت نفت هم پایین آمد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در خصوص برکناری جان بولتون اظهار کرد: با مقاومت مردم ایران، ایران و مردم و حکومتش پابرجاست. دنیا از رفتن بولتون استقبال کرد و قیمت نفت هم پایین آمد.

وی افزود: بر اساس گفته های ترامپ اکثر گفته های او مورد استقبال قرار نمی گرفته، پس بحث در مورد ایران نیست و سیاست کلی است.

واعظی دلیل این برکناری را تحلیل کرد و گفت: ترامپ به انتخابات نزدیک میشود و مجبور است برخی از اقدامات خود را اصلاح کند و این اقدام در آن راستا است.

واعظی درباره خودسوزی دختری که به ورزشگاه رفته بود گفت: خانم ابتکار مامور شدند و گروهی را برای عیادت فرستادند و گزارشی که دادند، این بوده که او مشکلاتی هم داشته است. ما از طرفی با خانواده او همدردی و از طرفی خودسوزی را تایید نمیکنیم. 

وی با تاکید بر اینکه حقوق خانم ها باید دنبال شود، بیان کرد: رئیس جمهوری هم گفتند که انتخابات بهترین فرصت هست که خواسته های خود را مطرح کنیم. مسئله این خانم در دست بررسی است.

واعظی گفت: مطالبه حضور زنان در ورزشگاه چیز جدیدی نیست ما در دولت در دوراهی هستیم از طرفی معتقدیم فضای ورزشگاه ها باید برای حضور خانم ها مناسب باشد و در این صورت حضور آنان منعی ندارد. اما با وضعیت فعلی و با توجه به فحش هایی که می دهند، حضور بانوان به مصلحت نیست.

رئیس دفتر روحانی گفت: وزیر ورزش و جوانان مامور شدند که با لیدرهای تیم ها صحبت کنند که فضا را از لحاظ اخلاقی درست کنند.

واعظی در تشریح جلسه دولت گفت: در جلسه امروز گزارشی از عظمت عزاداری ها در این دهه به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا داده شد؛ مایه افتخار است امامی داریم که نه فقط ایران را زیر یک خیمه جمع کرده بلکه در بسیاری از کشورهای جهان هم ۲ روز تاریخی را پشت سر گذاشتیم.  

 وی افزود: آیین نامه به کارگیری دهداری ها مورد بررسی قرار گرفت و مطالباتی که رئیس‌جمهوری درهمایش دهداری‌ها قول داده بودند در دولت کار و امروز تصویب شد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره حمله به عزاداران نیجریه تصریح کرد: در همه کشورهای دنیا هر کس با هر دینی که دارد باید روش عبادت و عزاداری خاص آن ها تکریم شده و امنیت شان برقرار شود. فکر می‌کنم هم اتفاقات نیجریه و هم بعضی از اتفاقاتی که در کشور های دیگر می افتد باید یک اتفاق جهانی به وجود آورد که ما به اندیشه و اعتقادات یکدیگر احترام بگذاریم تا اینکه دیگران هم به اندیشه و اعتقادات ما احترام بگذارند.  

واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی و اینکه آیا این سفر پیام خاصی داشت گفت: این سفر در دو جهت انجام شد؛ جهت نخست در ارتباط با شروع گام سوم ایران در کاهش تعهدات هسته ای خود بود که کار بسیار مهمی بود و کمتر در ایران به آن پرداخته شده است. با این تصمیم در گام سوم دقیقاً همه راه‌هایی که قرار بود ۲ و یا سه و یا چهار سال دیگر زمان آن فرا برسد؛ ممنوعیت آن‌ها عملا برداشته شد.  

وی افزود: در برخی از این موضوعات منعی نداشتیم، تحقیق می‌کردیم اما نمی‌توانستیم گازدهی و اجرا کنیم که این ممنوعیت هم برداشته می‌شود. در مجموع  سرپرست آژانس در سفر خود میزان اهمیت این موضوع را بررسی و در مصاحبه‌های خود چه در ایران و چه آژانس اعلام کرد که پیشرفت های ایران از نظر فنی بسیار مهم است.  

واعظی افزود: از سوی دیگر پس از درگذشت آقای آمانو چند نفر برای سرپرستی آژانس بین المللی انرژی هسته ای مطرح هستند که کرونل فروتا هم یکی از آن‌ها است و با سفری که به ایران داشت و گزارشی که تهیه کرد؛ می خواهد راه را برای آینده خود هموار کند.

خبرنگاری با اشاره به حضور مقتدی صدر روحانی شیعه عراقی در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم شام غریبان، پیام این حضور را از رئیس دفتر رئیس جمهور جویا شد که وی در پاسخ گفت: این حضور به آنهایی که تبلیغ می کردند آقای مقتدی صدر بخاطر ارتباط با عربستان از ایران جدا شده است نشان داد که همه ما با هم متحد هستیم و جایگاه مقام معظم رهبری نیز چیزی نیست که با مسائل سیاسی جابجا شود.

واعظی تاکید کرد: من همان چیزی است که غیر از ایران دیگران هم باید به آن بپردازند، همان طوری که روز گذشته آقای سید حسن نصرالله به خوبی از مقام و جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد کرده و اشاره کردند که ما تحت هر شرایطی این همبستگی و مقاومت را در سطح جهان با رهبری ایران حفظ می کنیم.

نظر شما