گاردین نوشت:

بنیانی که ترامپ می خواهد بسازد

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۲۱:۰۹:۵۳
کد خبر: ۸۹۷۱۶۵
بنیانی که ترامپ می خواهد بسازد
گاردین نوشت: بنیانی که ترامپ می خواهد بسازد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا, گاردین طی مقاله ای نوشت، تا بهار 2018 ترامپ احساس می کرد توسط مجموعه‌ای  از تکنوکرات های دولتش محصور شده که مانع از خروج امریکا از توافق هسته ای ایران شده بودند. اما در عین حال نتوسط یکی از بزرگترین حامیان مالی اش، شلدون آدلسون نیز برای ترک توافق تحت فشار بود. برای فرار از این  بحران ترامپ جان بولتن را به سمت مشاور امنیت ملی منصوب کرد.

 طی دو ماه از استخدام بولتون، ایالات متحده از توافق هسته ای با ایران  خارج شد و در راه "فشار حداکثر" بر ایران قدم گذاشت. مشاور امنیت ملی همچنین رئیس جمهور را متقاعد کرد که از پیمان نیروهای هسته ای میان برد (INF) با روسیه خارج شود.

ترامپ، بولتون را برای محو کردن سیاست خارجی دولت اوباما، استخدام کرد.  اکنون با شروع کمپین های انتخابات آتی، انتخاب دوباره ترامپ در هاله ای از ابهام قرار گرفته و بنابراین او در تلاش است تا میراث سیاست خارجی خود را بسازد. میراث ترامپ می تواند گشودن مسیر گفتگو با ایران باشد

 اخراج ناگهانی مشاور امنیت ملی ایالات متحده در هجدهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر انجام شد، بر اساس گزارش رسانه ها اخراج بولتون به دلیل اختلاف نظر بر سر طالبان بود. بولتون به شدت مخالف گفتگو با طالبان  بوده و این دو با سختی بر سر این موضوع  اختلاف داشتند 

امانوئل ماکرون، در حال حاضر ماموریت دارد که ترامپ را برای گشودن درهای دیپلماسی با ایران تحت فشار بگذارد. ترامپ هم اعلام کرد که وی با این ایده موافق است. او بارها پیشنهاد کرده است در صورتی که بتواند با رهبران ایران دیدار کند، می تواند توافق سریع و جدیدی را با ایران برقرار کند. توماس رایت، رئیس مرکز امریکا و اروپا در موسسه بروکینگز گفت: کاملاً مشخص است که ترامپ یک دستور کار دارد؛ دیدار با روحانی، توافق با کره شمالی و طالبان. با وجود همه این ها، بولتون مانع بزرگی بود.

اخراج بولتون بیش از همه توسط گروه های حامی کنترل تسلیحات تحسین شد. مشاور امنیت ملی بعدی احتمالا بیشتر در مسیر دیپلماسی حرکت می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز