یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اکثر مستندهای صداوسیما تخریب نامه هستند و جنبه تخریب غیرمستند دارند/ صداوسیما با نگاه خاص جناحی، خط تخریب دولت را دنبال می‌کند/ بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان بودجه صدا و سیما است اما خروجی ندارد

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۵:۰۸:۱۲
کد خبر: ۸۹۷۵۸۵
اکثر مستندهای صداوسیما تخریب نامه هستند و جنبه تخریب غیرمستند دارند/ صداوسیما با نگاه خاص جناحی، خط تخریب دولت را دنبال می‌کند/ بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان بودجه صدا و سیما است اما خروجی ندارد
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بسیاری از مستندهایی که در صدا وسیما ساخته می شوند نه تنها مستند نیستند بلکه تخریب نامه هستند و بیشتر جنبه تخریب غیر مستند دارند. در مجموع به نوعی صداوسیما به نوعی با نگاه خاص جناحی، خط تخریب دولت را دنبال می کند.

«داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این سوال که آیا صداوسیما تاکنون به وظیفه خود یعنی رسانه ملی عمل کرده است یا خیر به خبرنگار سیاسی برنا گفت: به عنوان مثال بسیاری از مستندهایی که در صدا وسیما ساخته می‌شوند نه تنها مستند نیستند بلکه تخریب نامه هستند و بیشتر جنبه تخریب غیر مستند دارند. در مجموع به نوعی صداوسیما با نگاه خاص جناحی، خط تخریب دولت را دنبال می‌کند البته حاکم بودن نگاه جناحی بر صداوسیما تازگی ندارد و همواره وجود داشته است.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری افزود: متاسفانه یک طیف تند و افراطی متعلق به طیف راست همواره بر صداوسیما حاکم بودند. صداوسیما به‌رغم اینکه عنوان رسانه ملی را یدک می‌کشد بیشتر سعی کرده است مبلغ دیدگاه‌های این طیف خاص باشد و تاکنون نگاه ملی را از این رسانه شاهد نبودیم. یکی از انتقاداتی که به صورت جدی به صداوسیما وارد بوده، همین موضوع است که برخلاف نام خود، ملی عمل نمی‌کند و منافع یک جریان خاص سیاسی را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: به هر حال زمانی که کشور تحت فشار خارجی است و بیگانگان از انواع تحریم‌ها و به گفته خود آنها، شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کرده‌اند ظاهرا عده‌ای در صداوسیما به کمک بیگانگان شتافته‌اند و در تضعیف دولت تاکنون کوتاهی نکرده‌اند و این سیاست تضعیف را به پیش می‌برند. اما صداوسیما غافل از این است که به هرحال تضعیف و تخریب دولت به نفع کشور نیست چراکه زمانی که دولت نیاز به کمک دارد، تردیدی نیست که تخریب و تضعیف گناهی نابخشودنی است. به هر حال این نوع نگاهی که در صداوسیما علیه دولت پیگیری می‌شود هیچ نتیجه‌ای جز آسیب زدن به کشور و منافع ملی نداتشه و با عنوان رسانه ملی، نیز سازگاری ندارد.

قنبری بیان کرد: متاسفانه صداوسیما بیشتر به دلیل شبکه های تلویزیونی و رادیویی رشد کرده و برنامه‌های آن کیفیت مطلوبی ندارد. از طرف دیگر سعی می‌کند با اقدامات تخریبی‌اش برای خود مخاطب جمع‌آوری کند. یکی از دلایل مهم همین موضوع است. البته تعداد شبکه‌های زیاد بدون برنامه‌های مناسب هیچ توجیهی ندارد چراکه بیش از 2000میلیارد تومان بودجه صداوسیماست، بدون اینکه خروجی مثبت و قابل قبولی داشته باشد. یکی از مشکلات صداوسیما، افزایش تعداد شبکه‌ها در سال‌های اخیر بوده است. به هر حال افزایش تعداد مخاطب از طریق حمله به دولت و منافع ملی اقدام درست و منطقی نیست.

وی درباره هدف از تحریف تاریخی و تقطیع سخنان شخصیت‌ها در برنامه های صداوسیما نیز بیان کرد: یقینا برخوردی بی‌طرفانه با مسائل تاریخی در صداوسیما نمی‌شود. برخوردهای گزینشی در راستای منافع جناحی و گروهی که حاکم بر صداوسیما بوده، همواره از تاریخ صورت گرفته و گاهی اوقات شاهد بودیم که شبیه‌سازی‌های نادرستی در صداوسیما صورت گرفته است. به هر حال باید گفت کسانی برنامه‌ریزی این سازمان را انجام می‌دهند که اطلاع کافی از تاریخ ندارند و یا مهمتر اینکه در راستای منافع گروهی و جناحی خود عمل می‌کنند و این مورد دو بیشتر قابل پذیرش است. به همین دلیل حقیقت تاریخ نیز به نوعی وقتی با نگاه جناحی مورد بررسی قرار می‌گیرد از دست می‌رود چراکه یک سری حاشیه‌ها پررنگ می‌شوند و یک‌سری مسائل غیرواقعی جای واقعیات و حقیقت را می‌گیرند که ظلمی نابخشودنی در قبال رخدادهای تاریخی است که توسط صداوسیما صورت می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز