یک استاد حوزه علمیه:

پناهیان مجلس را به توپ بست/ این همه انتقاد به دولتی که منتخب اکثریت ملت است چه معنایی دارد؟/ سخنان نابجا جوانان را از نماز جمعه دور کرده است

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۵:۳۱:۲۵
کد خبر: ۸۹۷۶۲۵
پناهیان مجلس را به توپ بست/ این همه انتقاد به دولتی که منتخب اکثریت ملت است چه معنایی دارد؟/ سخنان نابجا جوانان را از نماز جمعه دور کرده است
یک استاد حوزه علمیه با اشاره به انتقاد حجت الاسلام پناهیان از دولت بیان کرد: این همه انتقاد به دولتی که منتخب اکثریت ملت است چه معنایی دارد و چرا باید نماز جمعه به این شکل دربیاید؟

«محسن غرویان»، استاد حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص «صحبت‌های پناهیان و انتقادات او به دولت و مجلس» گفت: در انتقاد به پناهیان باید بگویم او مجلس را به توپ بست؛ در حالیکه امام خمینی فرمودند «مجلس در رأس همه امور است.» حرف‌های او ضد حرف‌های امام خمینی (ره) است. نمایندگان مجلس از اعضای قوه مقننه هستند و به کار بردن تعابیر تند و زشت در مورد آنها، خلاف قانون، شرع و خلاف فرمایشات امام خمینی (ره) است.

او در ادامه بیان کرد: به فرموده امام خمینی (ره) نماز جمعه پایگاه وحدت بوده و مرکز عبادی- سیاسی است. مردم باید از خطبای آنجا حرف و آهنگ وحدت بشنوند نه تفرقه. پناهیان شدیدترین بیانات دوقطبی سازی را مطرح کرد. مجلس آینه وحدت جامعه است. مورد خطاب قرار دادن نمایندگان مجلس که نمایندگان شهرها و استان‌های مختلف با عقاید و مذاهب مختلف هستند، مبارزه با وحدت است. این بسیار تعجب‌آور است. روحیات و اندیشه‌های افراد نشان می‌دهد چه کسانی دنبال شور و مشورت و انسجام ملی هستند و چه کسانی به شدت جناحی و حزبی بحث می‌کنند.

غرویان بیان کرد: مخالفت کردن با نمایندگان در واقع مخالفت کردن با وحدت و انسجام ملی است. از هیچ جهتی حرف‌های پناهیان را نمی‌توانم تائید و یا توجیه کنم. کشور قانون و حساب و کتاب دارد. مردم در انتخابات قانونی رئیس جمهور را انتخاب کردند و رئیس جمهور کابینه تشکیل داده و مورد تنفیذ رهبری قرار گرفته است. در مملکت باید وحدت حفظ شود و انرژی‌ها صرف کوبیدن همدیگر نشود. اینکه هم دولت و هم مجلس را تضعیف کنیم اینها همه مخالف نظرات مقام معظم رهبری است و به هیچ عنوان قابل توجیه و قابل قبول نیست. 

او بیان کرد: مسئولینی که پاسخگوی مسائل مربوط به نماز جمعه هستند جواب دهند. این همه انتقاد به دولتی که منتخب اکثریت ملت است چه معنایی دارد و چرا باید نماز جمعه به این شکل دربیاید؟ علت اینکه استقبال خوبی از نماز جمعه نمی‌شود و جوانان حضور پیدا نمی‌ کنند، همین هاست. به هر  حال نماز جمعه باید مردم را به شوق و شور بیاورد و انگیزه ایجاد کند که شرکت کنند. آیا اسم این حرف‌های جناحی که از تریبون‌های نماز جمعه مطرح می‌‌شود را می‌توان حرف ملت نامید؟ اینها جوساز‌ی‌‌هایی است برای انتخابات آینده و جبران شکستی که تندروها در انتخابات مجلس خبرگان خوردند و این حرکت‌ها به نظر می‌رسد، برای خدا نیست و برای اغراض سیاسی و جناحی است.

غرویان در پایان گفت: اینها کدهای انتخاباتی است. این قبیل اقدامات جوسازی برای انتخابات مجلس و میان دوره‌ای خبرگان است.

نظر شما
پرونده ویژه