رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

هیچ ارتشی در دنیا مجاهدتر از ارتش ایران نیست

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۹:۱۳:۵۰
کد خبر: ۸۹۷۷۴۲
هیچ ارتشی در دنیا مجاهدتر از ارتش ایران نیست
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نظم و انضباط، رعایت سلسله مراتب، تدین و دانش محوری را از ویژگی‌های ارتش دانست و گفت: هیچ ارتشی متدین‌تر، مجاهدتر، باوفاتر، خدمت‌گذارتر و جهادی‌تر از ارتش جمهوری اسلامی ایران در کل دنیا وجود ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی»، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در جمع کارکنان پایور و وظیفه تیپ ۳۲۱ شهید سرلشکر اشراف در مرند با اشاره به فداکارای یاران امام حسین (ع) در واقعه عاشورا افزود: کسی که در راه خدا فداکاری کند، باوفا بماند و در روزهای سخت به خداوند اعتماد کند، خداوند متعال سعادتی جاویدان به او عطا می‌کند.

محمد حسنی با بیان اینکه برای شهدا هیچ مرگی قابل تصور نیست، یادآور شد: ارتش ما سرشار از تربیت شدگان عاشورایی است. اهدای ۴۸ هزار شهید در دفاع مقدس سندی زنده بر این ادعا است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: زندگی به سبک عاشورا دارای الزاماتی است که صبوری، تلاش، شهادت‌طلبی، پرهیز از گناه و در یاد خداوند بودن از جمله این الزامات است.

نماینده ولی فقیه در ارتش به وظایف کارکنان ارتش اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران تبلیغ نقاط قوت ارتش است هر آنچه که محرمانه نیست و جزو نقاط قوت ارتش محسوب می شود، باید تبلیغ شود.

 محمدحسنی با اشاره به اعمال تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان گفت: همانند امام حسین (ع) و یارانش ما هم تحریم هستیم. آن‌چنان امام حسین (ع) را تحریم کردند که یک بچه شش ماهه آبی برای نوشیدن نداشت. یزیدیان زمان هم ما را تحریم کردند اما با این همه مسئولان به اندازه توان خود به فکر حل مشکلات هستند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه برخی دنبال گرفتن انتقام از ارتش هستند، ادامه داد: ارتش از ابتدای انقلاب تاکنون اجازه نداده است دشمنان در این کشور جای پایی پیدا کنند. برخی از اقدامات ما در حوزه عملیات همانند راز است و ما نمی توانیم هر چیزی را اعلام کنیم اما ارتش همچنان با اقتدار آماده مقابله با دشمنان است.

محمد حسنی تاکید کرد: ما دشمن را ضربه فنی کردیم. دشمن به دنبال گرفتن انتقام از ما است و برای گرفتن انتقام در پی نفوذ است. از این رو دشمن در صدد دست یابی به اطلاعات جنگی ما هستند زیرا تا زمانی که از امکانات ما اطلاعات کافی نداشته باشد قادر به وارد کردن ضربه به ما نخواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن وقتی از نظر اطلاعاتی دست خالی باشد هرگز حمله نخواهد کرد، اظهار داشت: کشوری که می‌خواهد از حمله دشمن در امان باشد باید همه اطلاعاتی باشند و اصول حفاظتی اطلاعاتی و امنیتی را رعایت کنند و برادران عزیزمان در حفاظت اطلاعات پرچم دار این مقوله هستند از این رو با همکاری مومنانه با آن ها می توان توطئه دشمن را خنثی کرد و این یک تکلیف شرعی و ملی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطر نشان کرد: دشمنان ما بی مهارت نیستند و آیین جنگی را به خوبی بلد هستند. ما نیز برای دفاع آبرومندانه از کشور مان باید مهارت های لازم رزمی کسب نماییم که دروه سربازی مناسب ترین زمان برای این کار است.

محمدحسنی تاکید کرد: سربازی به ما یاد می‌دهد چگونه با دشمن مقابله کنیم، سربازی یک فرصت طلایی برای همه است تا از نظر مهارت آماده مبارزه با دشمن شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه باید کشور را از نیت بد دشمن حفظ کنیم، تاکید کرد: هر کدام از پادگان های ما جزوی از خیمه ها و اردوگاه های امام حسین هستند. رزمندگان هر لحظه که در پادگان هستند، سرباز امام حسین (ع) محسوب می شوند. آموزش هایی که ارائه می‌شود در ادامه مرام امام حسین (ع) است.

وی به اهمیت توان معنوی در مقابله با دشمن اشاره کرد و گفت: کسی به خوبی در جنگ مقاومت می کند که از نظر معنوی آماده باشد. در حادثه کربلا همه ۷۲ نفر از نظر معنوی آماده بودند. جوانان باید همانند حضرت علی اکبر (ع) آماده باشند. سید مقاومت ما، سید حسن نصرالله و یارانش کم تعدادتر از آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند اما نفس این دو کشور را در منطقه گرفته‌اند. رزمندگان حزب الله با توان معنوی بالا معادلات منطقه را بهم تغییر داده اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش یادآور شد: ایمان قوی در پرتو برنامه‌های دینی، کانون‌های فرهنگی، کتاب‌ها مفید، ارتباط با علماء، روحانیون ولایی و حضور در برنامه‌های دینی به دست می‌آید. جوانان سعی کنند قوت و ایمان خود را بالا ببرند و مانع از رسیدن دشمن به اهداف شومش شوند.

نظر شما