معاون رئیس‌جمهور:

آثار برجام غیرقابل انکار است

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۲۰:۰۹:۵۲
کد خبر: ۸۹۷۷۶۰
آثار برجام غیرقابل انکار است
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: آثار برجام در زمینه‌های مختلف برای کشور هنوز پابرجا بوده و غیرقابل انکار است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رئیس جمهور، روز شنبه در آیین بهره‌برداری از سیلوی ۷۰ هزار تنی مکانیزه بوکان اظهار کرد: با وجود آنکه ترامپ با نقض مقررات بین‌المللی به‌ صورت یک‌طرفه از این توافق خارج شد، اما آثار حقوقی و سیاسی برجام همچنان پابرجا بوده و به عنوان یک سند بین‌المللی قابل استناد است.

وی با بیان اینکه با خارج شدن امریکا از برجام و سیگنال‌های داخلی، ایران از مزایای این توافق با برقراری تحریم‌های ظالمانه محروم شد، افزود: ملت ایران نشان دادند که با اتحاد و انسجام خود قادر هستند حتی در برابر شدیدترین تحریم‌ها ایستادگی کرده و نقشه دشمنان را با شکست مواجه سازند.

وی با اشاره به اخراج مشاور امنیت ملی امریکا از کاخ سفید اضافه کرد: خوابی که «جان بولتون» برای ملت ایران دیده بود، تعبیر نشده و ملت ایران همچنان در مسیر امید و توسعه به حرکت خود ادامه می‌دهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: برجام به عنوان بزرگترین پرونده نظام و روابط بین‌الملل در شرایطی توسط دولتمردان ما به نتیجه رسید که قطعنامه‌های ظالمانه‌ای علیه ایران وضع شده و همه جامعه جهانی علیه ما بودند.

امیری اضافه کرد: برجام در شرایطی با محوریت مقام معظم رهبری و شرایط خاص دیپلماسی به نتیجه رسید که شرایط بین‌المللی حاکم بر ایران در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و ایران هراسی در همه جهان طنین افکن شده بود.

وی با تاکید بر اینکه برجام نگاه دنیا را نسبت به جمهوری اسلامی تغییر داد و هیچ‌کس نمی‌تواند این را انکار کند، گفت: اگر شرایط ۶ سال پیش را در نظر بگیریم، می‌توانیم با تحلیل درست از گذشته، چراغ آینده را روشن کنیم و به تبیین برنامه‌های پیش‌رو بپردازیم.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم تا پیش از انتخابات سال ۱۳۹۲ و انتخاب رئیس جمهوری با رای قاطع مردمی، کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی در چه تنگناهایی بود و دولت یازدهم چگونه توانست از همه دشواری‌ها عبور کند.

امیری ادامه داد: برجام ثابت کرد در تعهد به عهد، ایرانیان سرآمد جهان هستند و این امر امروز جایگاه ایران و آمریکا در دنیا تغییر داده است و این بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: پیام آمریکایی ها برای مذاکره و گفت و گوی دوطرفه نشان از پشیمانی آنها و خطای محاسباتی‌شان در خروج از برجام است که فکر می کردند ایران هم در برابر خروج آمریکا از برجام خارج می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به منظور بهره برداری از سیلوی ۷۰ هزار تنی بوکان، یک طرح عمران شهری و کلنگ زنی یک مجتمع آبرسانی روستایی به این شهرستان سفر کرده است.

نظر شما