گنده گویی سناتور آمریکایی: به پالایشگاه های ایران حمله کنید

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۳:۰۱:۵۲
کد خبر: ۸۹۷۷۹۵
گنده گویی سناتور آمریکایی: به پالایشگاه های ایران حمله کنید
یک سناتور تندروی آمریکایی در واکنش به حمله یگان پهپادی ارتش یمن به پالایشگاه‌های نفت سعودی‌، گفت که آمریکا نیز باید حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران را بر روی میز قرار دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از فارس، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در پیامی در توئیتر به حملات پهپادی ارتش یمن به پالایشگاه‌های نفت عربستان سعودی واکنش نشان داد.

وی در این پیام‌های توئیتری مدعی شد حمله حوثی‌‌ها به پالایشگاه‌های نفت سعودی نمونه دیگری از چگونگی ویران کردن خاورمیانه توسط ایران است.

این سناتور تندروی آمریکایی در ادامه ادعاهای خود نوشت که ایران هیچ تمایلی به صلح نداشته و آنها به دنبال تسلیحات اتمی و سیطره منطقه‌ای هستند.

گراهام در ادامه پیام‌های توئیتری خود در پیامی گستاخانه نوشت: «هم اکنون زمان آن است که اگر ایران اقدامات تحریک آمیز خود را ادامه دهد یا غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهد، آمریکا حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران را بر روی میز قرار دهد.»

وی اضافه کرد: «ایران تا زمانی که پیامدها واقعی‌تر نشوند همانند حمله به پالایشگاه‌های آنها که کمر رژیم را خواهد شکست، سوء رفتارهای خود را متوقف نخواهند کرد.»

گراهام در حالی از حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران دم می‌زند که هنوز مدت زمان زیادی از سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی و ناتوانی واشنگتن از نشان دادن هرگونه واکنش نظامی به آن نگذشته است.

ارتش یمن صبح روز شنبه در پاسخ به ادامه تجاوزهای رژیم سعودی به یمن و محاصره این کشور با چندین پهپاد دو پالایشگاه بزرگ سعودی را هدف قرار داد.

در این حملات دو پالایشگاه نفتی «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در شرق عربستان هدف قرار گرفتند. 

نظر شما
پرونده ویژه