موگرینی:

حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان تهدیدی برای امنیت منطقه است

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۲۰:۳۹:۱۳
کد خبر: ۸۹۸۳۰۷
حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان تهدیدی برای امنیت منطقه است
در پی حمله پهپادی حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی اتحادیه اروپا نسبت به تهدید امنیت منطقه هشدار داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای حمله حوثی‌های یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم کرد.

یکی از سخنگویان فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز یکشنبه ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) اعلام کرد: «حمله پهپادی روز گذشته به تاسیسات نفتی عربستان سعودی تهدیدی واقعی برای امنیت منطقه است.»

این مسئول اتحادیه اروپا گفت که "این حمله به تلاش‌هایی که هم اکنون برای کاهش تنش‌ها در منطقه و انجام مذاکرات دیپلماتیک صورت می‌گیرد آسیب خواهد زد".

اتحادیه اروپا از طرف‌های درگیر خواسته است که "حداکثر خویشتنداری" را برای "کاهش تنش‌ها" انجام دهند.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آلمان نیز روز یکشنبه در برلین گفت که "حمله به زیرساخت‌های عمرانی و حساس عربستان سعودی به هیچ صورت قابل توجیه نیست و باعث افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود".

در ساعات بامدادی روز شنبه دولت عربستان سعودی اعلام کرد که در پی حمله پهپادی به پالایشگاه نفتی بقیق و خریص شرکت آرامکو، آتش‌سوزی در این تاسیسات روی داده است.

سخنگوی گروه حوثی‌های یمن در مصاحبه‌ای که از شبکه تلویزیونی وابسته به این گروه "المسیره"، منتشر شد مسئولیت حمله با پهپاد به تاسیسات نفتی آرامکو را برعهده گرفت. فیلم‌های ویدیویی از محل این تاسیسات نیز نشان دهنده بروز آتش‌سوزی و تردد خودروهای امدادی در منطقه بودند.

نظر شما