معاون وزیر کشور:

احراز هویت در انتخابات به صورت الکترونیکی است

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۰:۱۳:۰۲
کد خبر: ۹۰۰۰۲۶
احراز هویت در انتخابات به صورت الکترونیکی است
معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، احراز هویت در انتخابات پیش رو را به صورت الکترونیکی عنوان کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، جمال عرف در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: وزارت کشور براساس سیاست‌های ابلاغی انتخابات، که تصریح کرده است الکترونیکی شدن در مراحل ثبت‌نام و اخذ و شمارش آرا، تکلیفی برعهده این وزارتخانه است بر این اساس مرحله احراز هویت الکترونیکی در انتخابات خواهد بود و سامانه انتخابات، احراز هویت را برعهده دارد و در این زمینه ، احراز هویت افراد براساس کد ملی است که اعلام می کنند و این نشان می دهد این شماره کد ملی می تواند رای بدهد یا رای نمی تواند.

عرف اظهار داشت: ویژگی سامانه ، این است که  کد ملی مبنای احراز هویت افراد در انتخابات است و شناسنامه جعلی یا فرد متوفی وجود نخواهد داشت.

معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت:قدم دوم، اخذ رای است، که وزارت کشور در این مرحله نیز  براساس ظرفیت هایی که دارد، اعلام آمادگی کرده است و در این زمینه با شورای نگهبان در حال رایزنی است تا توافقات اولیه را با شورای نگهبان ایجاد کند.

عرف گفت: در مرحله احزار هویت نیز از دستگاه‌های موجود استفاده می‌شود و دستگاه های جدید نیز سفارش داده شده است و بخشی دیگر از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده میشود و براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات، تمامی دستگاههای اجرایی موظفند تجهیزات لازم را در اختیار استانداران، فرمانداران و بخشداران قرار دهند و در مجموعه جهت‌گیری کلی وزارت کشور ایجاد اعلام آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک است، منتهی تا مقداری که می‌شود ظرفیتها را ایجاد کرد و آن مقداری که با شورای نگهبان با عنوان ناظر انتخابات به توافق رسید.

وی در خصوص سفر خود به چهارمحال و بختیاری گفت : این شانزدهمین سفر استانی معاون وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور است که در این سفرهای ارزیابی از عملکرد ستادهای انتخاباتی استان ها مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته وی، ارزیابی شرایط سیاسی و اجتماعی استانها در این سفرها انجام می شود و نشست با ستاد انتخابات و معتمدین و فعالان سیاسی و اجزاب برگزار می شود تا انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار شود همانگونه که در سیاست کلی انتخاباتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است و رییس جمهوری آن را به وزارت کشور ابلاغ کرده است و این مبنای کار قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز