هزینه نجومی تفریحگاه ترامپ و ژن های خوبش افشا شد

۱۳۹۸/۰۶/۲۹ - ۰۵:۱۸:۰۹
کد خبر: ۹۰۰۲۸۱
هزینه نجومی تفریحگاه ترامپ و ژن های خوبش افشا شد
پنتاگون در نامه‌ای به بازرسان کنگره اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا از سال ۲۰۱۷ تاکنون دستکم ۱۸۴ هزار دلار در تفریحگاه «ترنبری» «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در «اسکاتلند» هزینه کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از فارس، بنا به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، اعداد و ارقام پنتاگون در خصوص هزینه‌های صرف شده برای تفریحگاه ترامپ در اسکاتلند بعد از آن اعلام شده است که کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژوئن در خصوص افزایش تعداد پروازهای نیروهای هوایی آمریکا که برای سوخت‌گیری در فرودگاه «پرستویک» گلاسگو در اسکاتلند توقف می‌کنند، سؤالاتی را مطرح کرده بود.

طبق این گزارش، خدمه و مسافران برخی از آن پروازها، شب را در تفریحگاه ترنبری ترامپ حدود ۲۵ مایلی از فرودگاه پریستویک سپری می‌کردند.

یادداشت‌های وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که در بین آگوست ۲۰۱۷ و ژوئیه ۲۰۱۹، ۱۲۴ هزار و ۵۷۹ دلار در تفریحگاه ترنبری یا همان هزینه متوسط ۱۸۹.۰۴ دلار برای هر شب اقامت در آنجا هزینه شده است که این مسئله نشان می‌دهد در مجموع هزینه ۶۶۰ اتاق در طول بازه مذکور پرداخت شده است.

وزارت دفاع آمریکا همچنین گزارش کرده است که مبلغ ۵۹ هزار و ۷۲۹ دلار نیز هزینه‌های سفر بوده است که به طور شفاف درباره این هزینه‌ها توضیحی نداده است و تنها گفته شده است که احتمالاً این مبلغ صرف وعده‌های غذایی در رستوران‌ها در حین آن سفرهای رسمی شده است.

نمایندگان کنگره در خصوص عدم شفاف‌سازی دقیق پنتاگون در خصوص سفرهای خدمه پرواز نیروی هوایی آمریکا به تفریحگاه ترنبری ابراز نگرانی کرده‌اند و اعلام کردند که مشخص نیست که به چه دلیل پنتاگون چندین ماه برای ارائه چنین اطلاعات ناقص و ابتدایی صرف کرده است.

اقامات در هتل مجلل ترنبری موجی از انتقادات نمایندگان دموکرات کنگره را برانگیخته است زیرا خاندان ترامپ مالکیت این هتل را در اختیار دارند و به طور بالقوه از هزینه‌هایی که پنتاگون در این تفریحگاه صرف کرده است، بهره می‌برند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، از زمانیکه ترامپ بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شده است، تعداد پروازهای نظامی ایالات متحده آمریکا که برای سوختگیری و استراحت خدمه پرواز در فرودگاه پرستویک گلاسگو توقف می‌کنند، افزایش یافته است به طوریکه پنتاگون حدود ۱۷ میلیون دلار از ژانویه ۲۰۱۷ تاکنون صرف سوختگیری و دیگر خدمات در این فرودگاه اسکاتلند کرده است.

از طرف دیگر، وزارت دفاع آمریکا به طور جداگانه دهها هزار دلار از سال ۲۰۱۷ در هتل ترنبری ترامپ هزینه کرده است که مربوط به سفر سال گذشته ترامپ به این تفریحگاه و به احتمال زیاد سفر پسرش اریک ترامپ به این منطقه می‌شود که با محافظت سرویس‌های محرمانه به این تفریحگاه سفر می‌کند.

سناتور «گری پیترز» دموکرات ایالت «میشیگان» به همراه 33 دموکرات دیگر و یک سناتور مستقل، طرحی را هفته گذشته ارائه کردند که مانع از صرف بودجه فدرال در املاک و دارایی‌های رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و هریک از اعضای کابینه می‌شود.

پیترز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از زمان آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ، مردم آمریکا شاهد تمهیدات بی‌سابقه‌ای بوده‌اند که دلار‌های مالیات‌دهندگان را وارد جیب‌های رئیس‌جمهور کرده است. ما بعنوان مقام‌های منتخب، باید خود را با بالاترین استانداردهای اخلاقی مطابقت دهیم و اطمینان بدهیم که پول مالیات‌دهندگان را به صورت مسئولانه هزینه می‌کنیم».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز