شرط ظریف برای حضور آمریکا در کمیسیون برجام

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۲:۳۵:۴۵
کد خبر: ۹۰۰۵۱۱
شرط ظریف برای حضور آمریکا در کمیسیون برجام
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره احتمال حضور آمریکا در کمیسیون مشترک برجام گفت: تا کنون چنین مساله ای پیشنهاد نشده است اما برای حضور ایالات متحده در این کمیسیون چه به صورت مهمان و چه به صورت عضو، پایان دادن به جنگ اقتصادی علیه ایران ضروری است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمد جواد ظریف عصر جمعه در جمع خبرنگاران ایرانی و در پاسخ به این سوال که آیا اعضای کمیسیون مشترک برجام پیشنهاد داده اند که آمریکا به صورت میهمان در این نشست که قرار است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شود، حضور یابد، این مطلب را مطرح کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: هنوز در این زمینه پیشنهادی به ما داده نشده است، کاملا مشخص کرده ایم که میز مذاکره هست و آمریکایی ها بودند که آن را ترک کردند.

ظریف با تاکید بر اینکه شرایط بازگشت به میز مذاکره مشخص است، ادامه داد: میز مذاکره مربوط به اعضای برجام یا کسانی است که تعهداتشان را در برجام اجرا می کنند.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها نمی توانند همزمان تروریسم اقتصادی یا به قول آقای ترامپ "جنگ اقتصادی علیه ایران" را ادامه بدهند و فشار حداکثری را دنبال کنند و در عین حال بخواهند پشت میز مذاکره قرارگیرند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ضرورت پیوستن آمریکا به ۱+۴ چه به عنوان ۱+۵ چه به عنوان میهمان، پایان دادن به جنگ اقتصادی علیه ایران است.

ظریف در پاسخ به این سوال که تا چه حد احتمال می دهید که کمیسیون مشترک برجام به نشست 1+5 تبدیل شود، گفت: در عالم دیپلماسی هیچ چیزی غیر ممکن نیست اما در شرایط کنونی به نظر نمی رسد تمهیدات چنین جلسه ای ظرف چند روز آینده قابل انجام باشد.

وی در عین حال اظهار کرد: من هیچ وقت در دیپلماسی صفر درصد پیش بینی نمی کنم اما (احتمال این نشست) خیلی کم است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سوال که انتظارتان از نشست کمیسیون برجام که قرار است صبح چهارشنبه برگزار شود، چیست؟ گفت:انتظار ما از کمیسیون مشترک همان است که همیشه بوده و آن اجرای برجام است. یک تعهداتی انجام دادند که باید عملی سازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز