اعتراف آمریکا به جنایت بزرگش در افغانستان

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۱:۲۹:۱۸
کد خبر: ۹۰۰۵۱۲
اعتراف آمریکا به جنایت بزرگش در افغانستان
ارتش آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که در حملات هوایی پهپادهای نیروهای آمریکایی در شهر ننگرها بیش از ۳۰ غیر نظامی افغان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از  شبکه الجزیره، ارتش آمریکا اعلام کرد، این حمله در اوایل روز پنجشنبه در منطقه وزیر تانگی در شهر خوگیانی انجام شد که با هدف نابود کردن مقر نیروهای داعش بوده است.

سرهنگ «سانی لگیت» سخنگوی ائتلاف نیروهای آمریکا در افغانستان گفت: اطلاعات اولیه نشان می داد که نیروهای داعش در این مناطق مخفی شده بودند.

مقام‌های محلی ننگرهار اعلام کرده‌اند که در نتیجه یک حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکایی در این ولایت، بیش از ۵۰ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

«نیلوفر عزیز» یک عضو شورای ولایتی ننگرهار گفت، بامداد روز پنجشنبه در حمله هوایی نیروهای خارجی در ولسوالی خوگیانی این ولایت، به غیرنظامیان تلفات وارد شده است.

عزیز افزود، این غیرنظامیان در حالی هدف حمله هوایی قرار گرفتند که در حال برداشت محصولات کشاورزی بودند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز در واکنش به کشته شدن غیرنظامیان افغان در نتیجۀ عملیات هوایی نیروهای خارجی در ننگرهار ضمن محکوم کردن این حملات اعلام کرد: که وارد شدن تلفات بر غیرنظامیان در جریان حملات بر مواضع داعش در ننگرهار قابل قبول نیست.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین حمله انتحاری طالبان در زابل که در آن ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند را نیز محکوم کرد و از طرف‌های درگیر جنگ خواسته است که به ادامه خشونت‌ها در افغانستان پایان دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز