سخنگوی عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان:

رهبری فرمودند، نظارت نمایندگان بر خودشان از نظارت بر سایر قوا مهم‌تر است اما کسی همراهی نکرد/ نمایندگان از سلحشوری درباره توییت دختر آبی شاکی هستند

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۵:۰۰:۴۸
کد خبر: ۹۰۰۹۶۵
رهبری فرمودند، نظارت نمایندگان بر خودشان از نظارت بر سایر قوا مهم‌تر است اما کسی همراهی نکرد/ نمایندگان از سلحشوری درباره توییت دختر آبی شاکی هستند
سخنگوی عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در دیداری که با رهبری داشتیم ایشان تاکید کردند نظارت نمایندگان بر خودشان از نظارت بر سایر قوا مهم تر است ولی متاسفانه کسی در این زمینه همراهی نکرد.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، سخنگوی عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، در گفت و گو با خبرنگار برنا در پاسخ به این سوال که «چرا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در اتفاقاتی مانند اتهام به سلحشوری قبل از شکایت نماینده، به این مسائل ورود نمی‌کند؟» بیان کرد: اتفاقا من خودم هم با شما در این موضوع هم عقیده هستم. معتقدم اگر مجلس می‌خواهد از شان نمایندگان و نمایندگی صیانت کند، باید در مواردی که احساس می‌شود، صحبت یا برخورد با یک نماینده به شان نمایندگی و مجلس ضربه می‌زند بدون شکایت وارد عمل شود.

او در ادامه بیان کرد: از طرفداران این نظریه هستم اماحقوقدانان هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که اکثریت هستند می‌گویند تا شکایتی نیاید، نباید کاری کرد؛ یعنی آن حالت مدعی‌العمومی را در قانون برایمان پیش بینی نکرده اند.

او درخصوص شکایت نمایندگان از سلحشوری به هیات نظارت گفت: عده ای از نمایندگان از سلحشوری برای توییت دختر آبی شاکی هستند. سلحشوری هم از کسانی که در رابطه با برادرزاده ایشان مطالبی مطرح کردند شاکی است. در هر صورت اگر شکایتی به دست ما برسد، هر دو موضوع را جداگانه مورد بررسی و قضاوت قرار می دهیم. شکایت نمایندگان از سلحشوری به دلیل بحث امنیتی مطرح شده در توییت‌شان است.

جمالی نوبندگانی بیان کرد: کمیسیون آئین‌نامه در خصوص ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در این گونه مسائل که شان نمایندگی خدشه دار می شود، باید بازنگری کند. در دیداری که با رهبری داشتیم ایشان تاکید کردند نظارت نمایندگان بر خودشان از نظارت بر سایر قوا مهم‌تر است ولی متاسفانه کسی در این زمینه همراهی نکرد.

او درخصوص «رفتار نمایندگان با یکدیگر» گفت: قطعاً از کسانی که قانون‌گذار هستند این انتظار نمی‌رود. قانونگذار معمولاً حکیم است کسی که حکیم است بایستی در رابطه با اظهارنظر  خوب تحقیق کند و به یقین برسد؛ وقتی هم به یقین رسید به نظر من نوع اظهار نظر مهم است مردم از نمایندگان ملت یک توقع دیگری دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز