ادعاهای عجیب الجبیر:

ایران از اول انقلاب علیه ما جنگ راه انداخته/ گزینه های مختلفی برای پاسخ داریم

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۲:۵۸:۲۸
کد خبر: ۹۰۱۰۷۸
ایران از اول انقلاب علیه ما جنگ راه انداخته/ گزینه های مختلفی برای پاسخ داریم
«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی شنبه شب در گفت وگو با شبکه سعودی العربیه مدعی شد: ما گزینه های مختلفی برای پاسخ به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو داریم.

به گزارشخبرگزاری برنا به نقل از العربیه، الجبیر گفت: تدابیر مناسب را در زمان مناسب برای پاسخ به حمله آرامکو اتخاذ خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص گزینه های ادعایی خود، گفت: گزینه های مختلف دیپلماتیک، قانونی و امنیتی برای پاسخ به حمله آرامکو وجود دارد.

این مقام سعودی اضافه کرد: پس از حمله آرامکو در بالاترین سطح با واشنگتن هماهنگی می کنیم.

الجبیر گفت: حمله به آرامکو بی سابقه است و در حال بررسی تدابیری که پس از پایان تحقیقات این حمله اتخاذ خواهیم کرد، هستیم.

وی همچنین در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود مدعی شد: ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی علیه عربستان جنگ به راه انداخته است.

عادل الجبیر پیش تر نیز در یک نشست خبری با تکرار اتهامات واهی خود ایران را به دست داشتن در حمله به تاسیسات آرامکو متهم کرد و مدعی شد: دلایل زیادی وجود دارد که ایران از تروریسم حمایت می کند هرچند که این کشور همواره این موضوع را تکذیب کرده است.

عربستان در حالی انگشت اتهام به سمت ایران نشانه رفته است  که جنبش انصارالله یمن با پذیرش مسئولیت این حملات یاد شده شنبه گذشته در واکنش به آن  اعلام کرد در پاسخ به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داده که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز