نخست وزیر انگلیس مدعی شد؛

ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان است!

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۰:۵۶:۱۳
کد خبر: ۹۰۱۷۷۲
ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان است!
نخست وزیر انگلیس مدعی شد که به احتمال زیاد ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «بوریس جانسون»، نخست وزیر بریتانیا، گفت که او باور دارد، ایران عامل حملات صورت گرفته به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است و این کشور همراه با آمریکا و متحدان اروپایی برای پاسخ دادن به این اقدام عمل خواهد کرد.

جانسون در جریان سفر به نیویورک به خبرنگاران همراهش در هواپیما گفته است: "بریتانیا با درجه بالایی از احتمال مسئولیت حمله به آرامکو را بر عهده ایران می‌داند و ما بر این عقیده‌ایم که در واقع به احتمال زیاد ایران مسئول بوده است".

وی گفته است که بریتانیا همراه با آمریکا و کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند تا راهی برای پاسخ به این حملات و کاهش تنش‌های در خلیج فارس پیدا کنند.

جانسون در خصوص همراهی بریتانیا در هرگونه اقدام نظامی در پاسخ به این حملات گفت که کشورش حال بررسی دقیق وضعیت و طرح آمریکا برای دفاع از عربستان است.

نخست وزیر بریتانیا گفت که در خصوص رفتار ایران در منطقه در نیویورک با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

جانسون گفت که در دیدارش با حسن روحانی از ایران خواهد خواست تا چندین بریتانیایی دو ملیتی که در ایران به صورت "غیرقانونی و ناعادلانه" زندانی هستند را آزاد کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز