ظریف ضمن تشریح طرح صلح هرمز:

تا ۵۰ سال پیش، سربرگ‌های دولت عربستان "الخیج الفارسی" را درج می کرد

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۸:۵۲:۴۹
کد خبر: ۹۰۲۰۹۲
تا ۵۰ سال پیش، سربرگ‌های دولت عربستان الخیج الفارسی را درج می کرد
وزیر امور خارجه کشور، روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران ضمن تشریح طرح ابتکار صلح هرمز، گفت: برخی از کشورهای منطقه آنچنان بچه گانه رفتار می کنند که از کاربرد نام خلیج فارس خودداری می کنند. این در حالی است که تا ۵۰ سال پیش، سربرگهای دولت عربستان "الخیج الفارسی" را درج می کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشور، روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران ابتکار جمهوری اسلامی برای امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس را تشریح و بر همکاری هشت کشور منطقه برای پیاده کردن آن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشور در این نشست که با خبرنگاران رسانه های بین المللی در مقر نمایندگی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، گفت: تنگه هرمز نه تنها از لحاظ استراتژیک مهم است، ابتکار هرمز یا ایده ائتلاف برای امید را رییس جمهوری ایران مطرح کرده که بسیار برای ما جدی است. 
وی گفت: این ابتکار چرخشی از مفهوم خرید امنیت به سمت اتکا به خود مردم منطقه و همکاری میان آنهاست. اینها بنیان امنیت در منطقه هستند و بدون آنها امنیت، خیالی دست نیافتنی در منطقه خواهد بود.
ظریف خاطر نشان کرد: برخی از کشورهای منطقه آنچنان بچه گانه رفتار می کنند که از کاربرد نام خلیج فارس خودداری می کنند. این در حالی است که تا ۵۰ سال پیش، سربرگهای دولت عربستان "الخیج الفارسی" را درج می کرد.

نظر شما