وزیر کشور:

فضای تبلیغاتی علیه ایران باید مدیریت شود

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۹:۴۰:۱۱
کد خبر: ۹۰۲۱۰۷
فضای تبلیغاتی علیه ایران باید مدیریت شود
رحمانی فضلی گفت: هدف این است که با هماهنگی و همکاری و مشارکت همه رسانه ها باید این فضا [تبلیغاتی] را مدیریت کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "عبدالرضا رحمانی فضلی" عصر دوشنبه در حاشیه سی و ششمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه  امروز طبق معمول از مصوبات جلسه قبل گزارشی ارائه شد. یکی از دستورات اصلی امروز بحث دستورالعمل نحوه پخش اطلاع رسانی و تبلیغاتی دادگاه ها بود. بحث مفصلی شد و در نهایت یک کمیته چهارجانبه ای تشکیل شد که در آن کمیته موضوع نهایی و در صحن بحث شود.

رحمانی فضلی در رابطه با موضوع اربعین و نگرانی های اقتصادی پیرامون آن عنوان کرد: در رابطه با این احتمال که حجم سه میلیون رفت و آمد مرزها و گمرک ها چگونه باید کنترل شود تصمیم های خوبی گرفته شد که هر دستگاهی متولی انجام این کار است.  

وی در رابطه با بانک مرکزی و تحریم های جدید صورت گرفته و آثار آن در بخش ارز و اقتصاد و تجارت افزود: از قبل در این زمینه آمادگی لازم وجود داشت و شاخص آن هم نوسان قیمت ارز بوده که نوسان زیادی نداشته و تحت مدیریت و کنترل است.

رحمانی فضلی در ادامه به یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: برخی از افراد بدون رضایت و هماهنگی، به اسم دیگران موبایل وارد کردند؛  قرار شد این مساله بررسی شود زیرا برخی افراد ادعا کردند ما اصلا موبایل وارد نکردیم ولی به اسم ما موبایل وارد شده است اگر این اتفاق درست باشد حتما باید جریمه لازم صورت بگیرد و به افرادی که جعل سند داشتند باید حتما برخورد شود.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر هم چنین مساله ای نباشد که از قبل مجوز داده شده بود هر مسافری می تواند یک موبایل را با رعایت سود بازرگانی و حقوق گمرکی و ارزش افزوده بتواند ریجستری کند.

وی گفت:  در حوزه مدیریت رسانه ای به این نتیجه رسیدیم که با توجه به سیاست های اولیه ای که در ستاد مطرح شد هدف این است که با هماهنگی و همکاری و مشارکت همه رسانه ها باید این فضا [تبلیغاتی] را مدیریت کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: به هر حال فضای تبلیغاتی علیه ایران به شدت رو به افزایش است که اگر دقت لازم را نداشته باشیم حتما در دام جنگ روانی و تبلیغات نامناسب آنها قرار خواهیم گرفت.  مقرر شد مجددا با حضور مسئولان و سردبیران روزنامه ها و نشریات جلسه ای گذاشته شود که نظرات شنیده و سیاست ها مجددا ابلاغ شود.

نظر شما