یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

در فضای اصلاحات باید اصلاحات رخ دهد

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۲۱:۲۷:۰۶
کد خبر: ۹۰۲۱۲۱
در فضای اصلاحات باید اصلاحات رخ دهد
عماد بهاور گفت: واقعیت این است در فضای اصلاحات باید اصلاحات رخ دهد؛ نهادهای شکل گرفته باید حفظ و بعد اصلاح شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عماد بهاور عصر دوشنبه در نشست بحث آزاد حزب اتحاد ملت اسلامی با موضوع "اصلاح اصلاحات، هزار بیم و یک امید"،  افزود: بحث اصلاح اصلاحات از سال ٨٨ مطرح شد و فکر می کردیم جریان اصلاحات هم خود را متناسب با تغییر این فضا، تطبیق دهد.
وی ادامه داد: جریان اصلاحات باید هم فرم و ساختار و هم گفتمانش را تغییر دهد مانند حکومت،  بحث ما اصلاحات است نه براندازی.
بهاور با اشاره به بحث براندازی عارف و تحولات عجیب و غریب، اظهارداشت: واقعیت این است در فضای اصلاحات باید اصلاحات رخ دهد؛ نهادهای شکل گرفته باید حفظ و بعد اصلاح شود.
به گفته وی، نهادها در کشور سخت تشکیل می شود  و یک نهاد را نیاید به هر بهانه ای عوض کرد بلکه باید آن را اصلاح کرد. باید شورای عالی حفظ و از نقاط قوت آن استفاده می شد و بعد بسته به شرایط کشور آن را اصلاح می کردیم تا کارآمدتر شود.
این فعال سیاسی تصریح کرد: سه اتفاق به نظرم پس از سال  ٨٨ روی داد؛ یکی اینکه لایه های بالای اصلاح طلب از عرصه سیاسی کشور سرکوب و حذف شدند و کار در دست لایه های پایین تر و بعدی افتاد و بیشتر این افراد امکان فعالیت را در فضای بسته داشتند.  
وی اضافه کرد: نیروهای محافظه کارتر جریان را در دست گرفتند. به نهادهای انتخابی راه یافتند طیف بوروکراتی که محافظه کارتر بودند، شکل گرفتند. اصلاح طلب های دموکرات تَر کنار رفتند.  
بهاور با بیان اینکه کم کم فضا بازتر شد و جریانات توانستند حرف بزنند، گفت: اتفاق دوم ورود موبایل های هوشمند و جهش در اطلاع رسانی بود که سیستم فضای بسته را نمی شد ادامه داد.  
وی افزود: اصلاح طلبان بوروکرات وارد فضای دولتی شده اند؛ ازین رو جریان سوم به وجود آمد پرچم تغییر را از دست اصلاح طلبان ربودند؛ وقتی این پرچم دموکراسی خواهی را روی زمین می گذاریم و دنبال کار دولتی می رویم، به بخش تقویت گفتمان نپرداخته ایم و درگیر کار اداری شده ایم این پرچم زمین نمی ماند و کسی دیگر آن پرچم را بر می دارد.  
وی ادامه داد: بنابراین ضرورت داشت که اصلاح طلبی سازمانی داشته باشد تا از گفتمان تغییر دفاع کند بر اساس این انگیزه فکر کردیم ساز وکاری متناسب با شرایط موجود ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز