حکم رفع توقیف نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» صادر شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۴:۴۶:۱۴
کد خبر: ۹۰۲۵۵۷
حکم رفع توقیف نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» صادر شد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت که نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» در حال طی تشریفات برای ترک خلیج فارس به سمت آب‌های بین‌المللی است و حکم رفع توقیف آن صادر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد راستاد»، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، روز سه شنبه در حاشیه مراسم امضای قرارداد «ساخت بزرگترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی»، در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی، گفت: حکم رفع توقیف این کشتی صادر شده است اما پرونده قضایی در دادگستری بندرعباس مفتوح است تا میزان خسارت تعیین شود.

وی گفت: کارشناسان دستگاه قضایی با اخذ تضامین از شرکت مربوط به نفتکش انگلیسی حکم به رفع توقیف این کشتی دادند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: این کشتی انگلیسی به زودی آب‌های خلیج فارس را ترک می‌کند اما زمان خروج کشتی به انجام تشریفات قانونی بستگی دارد.

معاون وزیر راه توضیح داد که نفتکش انگلیسی به دلیل تخطی از مقررات دریایی و ایجاد خسارت برای اشخاص ثالث مجبور به پرداخت خسارت است.

وی گفت: این کشتی نمی‌تواند به بهانه تحریم‌ها از پرداخت خسارت خودداری کند؛ ضمن اینکه تضامین لازم از شرکت بیمه مربوطه اخذ شده است.

راستاد آزادسازی نفتکش انگلیسی را به معنای اقدام متقابل دولت ایران ندانست و گفت: پس از انجام مراحل قضایی حکم دادگاه رفع توقیف کشتی به همراه پرداخت خسارت است.

نظر شما