امیر قطر:

تنش ها در منطقه به نفع هیچ یک از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۹:۴۹:۱۲
کد خبر: ۹۰۲۶۸۰
تنش ها در منطقه به نفع هیچ یک از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست
شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز سه شنبه در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تنش ها در منطقه به نفع هیچ یک از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، امیر قطر افزود: گفت وگوی غیر مشروط و برداشتن محاصره ظالمانه از قطر تنها راه حل بحران خلیج فارس است.

شیخ بن حمد آل ثانی در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار داشت: دوحه بر وحدت و یکپارچگی یمن و لزوم حل سیاسی بحران این کشور بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد و توافق هایی که پیش تر میان طرف های یمنی صورت گرفته بود، تاکید دارد.

امیر قطر همچنین افزود: تداوم اشغال اراضی فلسطینی و عربی و محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی نقض و مخالفت علنی با قطعنامه های بین المللی است.

وی در خصوص تحولات لیبی نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: عملیات نظامی علیه پایتخت لیبی نشان دهنده ناکامی تازه نظام امنیت گروهی در منطقه است.

آل ثانی اضافه کرد: کشورهایی هستند که از طرفی به صورت ظاهری در تلاش های بین المللی برای حل بحران لیبی مشارکت دارند و از طرف دیگر از سران خشونت و جنگ در این کشور حمایت می کنند.

امیر قطر با اشاره به تداوم تلاش های کشورش برای مبارزه با افراطی گری، گفت: توافقی با دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد امضاء و کمک مالی ۷۵ میلیون دلاری به این دفتر ارائه کردیم.  

وی در خصوص بحران سوریه نیز گفت:  اکنون زمان پایان بحران سوریه فرا رسیده است.

تمیم بن حمد آل ثانی همچنین از دولت آمریکا خواست تا سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خارج کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز