امروز مطرح شد:

روابط تجاری ایران و ایالت پنجاب گسترش می یابد

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۲۰:۲۳:۴۴
کد خبر: ۹۰۲۶۸۴
روابط تجاری ایران و ایالت پنجاب گسترش می یابد
در دیدار عصر امروز(سه شنبه) علی چگینی سفیر جمهوری اسلامی ایران با آمریندار سینگ سر وزیر ایالت پنجاب هند، راههای گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ایالت پنجاب با بعضی از استان های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سرمایه گذاری مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سروزیر سینگ در این دیدار پنجاب را یکی از نزدیک ترین ایالت های هند به ایران در زمینه های فرهنگی ، جغرافیایی و تاریخی دانست و آمادگی دولت خود را برای گسترش همکاری ها در همه زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران اعلام داشت. 

چگینی نیز در  این دیدار با استقبال از پیشنهادات طرف هندی که آشنایی خوبی با کشورمان داشت موضوع انعقاد تفاهم نامه تجاری و اقتصادی با برخی از استان های ایران را با ایالت پنجاب جهت ارتقای هر چه بیشتر روابط در بخش های سرمایه گذاری، تجارت تهاتری، تبادل و انتقال تکنولوژی و دانش کشاورزی، مدیریت آب، گردشگری و آموزش را مورد تاکید قرار داد. 

همچنین سفیر ایران گزارشی از  آخرین تحولات در روابط اقتصادی میان دو کشور، تسهیلات روادیدی که جمهوری اسلامی ایران برای تجار و گردشگران هندی فراهم کرده ، ارایه داد. 

 ایالت پنجاب یکی از ایالات مهم هند در امر صادرات برنج به جمهوری اسلامی ایران است. 

همچنین سفیر کشورمان در دیدار جداگانه با جمعی از بازرگانان، موسسات بانکی ، خبرنگاران و سرمایه گذاران در شهر چندیگر ،  راههای گسترش روابط اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور را مورد بررسی و در نهایت به سوالات حاضرین پاسخ گفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز