آبه از دیدگاه مقام معظم رهبری با عنوان «اظهارات گرانبها» یاد کرد

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۶:۴۷:۳۲
کد خبر: ۹۰۲۷۴۷
آبه از دیدگاه مقام معظم رهبری با عنوان «اظهارات گرانبها» یاد کرد
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی ژاپن شینزو آبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از دیدگاه مقام معظم رهبری به عنوان «اظهارات گرانبها» یاد کرد و از آن ستایش کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کیودو روز چهارشنبه گزارش کرد «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به افزایش تنش ها در خاورمیانه از دیدگاه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ایران قصد تولید، نگهداری و استفاده از تسلیحات هسته ای را ندارد» به عنوان «اظهارات گرانبها» یاد کرد و از آن ستایش کرد.

آبه در سخنرانی خود در سازمان ملل افزود: دیدگاه تغییرناپذیر من این است که از ایران به عنوان یک قدرت اصلی در منطقه بخواهم اقداماتی را انجام دهد که برگرفته از تاریخ غنی آن کشور است.

آبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: به دنبال یک تعادل میان ایران و آمریکا بود که بیانگر تمایل کشورش برای حفظ روابط دوستانه و دیرینه خود با ایران در مقابل فشارهای آمریکا هستیم.

او گفت: حمله به تاسیسات نفت خام عربستان یک جنایتی بسیار تحقیرآمیز بود که نظم اقتصادی بین المللی را گروگان نگه می دارد.

بر اساس این گزارش درحالی که آمریکا ایران را عامل حمله به تاسیسات نفتی عربستان می داند تهران این اتهامات را رد می کند و حوثی های یمن نیز بارها این حمله را به عهده گرفته اند.

ژاپن به دنبال عادی سازی روابط با کره شمالی

آبه در ادامه سخنانش عزم خود را برای تحقق دیدار چهره به چهره با «کیم جونگ اون»  رهبر کره شمالی نشان داد و گفت : این یک هدف غیرقابل تغییر برای ژاپن در چارچوب حل مسائل هسته ای، موشکی و مفقود شدگان ژاپنی و همچنین عادی سازی روابط با پیونگ یانگ است.

نخست وزیر ژاپن حمایت خود را از رویکرد ترامپ در قبال کره شمالی اعلام کرد و گفت : کشورش از دیدار کیم و ترامپ حمایت می کند.

او با اشاره به اینکه مصمم است با رئیس «کیم جونگ اون» به صورت چهره به چهره و بدون هیچ گونه پیش شرطی دیدار کند اظهار داشت : حل مساله اتباع ژاپنی ربوده شده توسط پیونگ یانگ در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ اولویت اصلی من است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز