فعال سیاسی اصولگرا:

روحانی، خطوط قرمز نظام را می‌داند و با زبان دیپلماسی از حقوق ملت ایران دفاع می‌کند/ از تضعیف روحانی، دشمن استفاده می‌کند/ نطق‌ برخی از تندروها، انتخاباتی است

۱۳۹۸/۰۷/۰۵ - ۰۵:۳۸:۵۸
کد خبر: ۹۰۳۰۸۴
روحانی، خطوط قرمز نظام را می‌داند و با زبان دیپلماسی از حقوق ملت ایران دفاع می‌کند/ از تضعیف روحانی، دشمن استفاده می‌کند/ نطق‌ برخی از تندروها، انتخاباتی است
فعال سیاسی اصولگرا گفت: روحانی خطوط قرمز نظام را می‌داند و با زبان دیپلماسی از حقوق ملت ایران دفاع می‌کند.

«حسین کنعانی‌مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره برخی مواضع تندروها مبنی بر سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به ویژه قبل از سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: ابتدا باید اصولگرایان حق‌طلب و اصولگرایان تندرو را از هم مجزا کرد. رئیس‌جمهور با توجه به مواضعی که قبل از سفر خود اتخاذ کردند، برای ایشان شخصا دعا می‌کنم که از این تریبون و فرصت استثنایی، بتواند حقوق ملت ایران را استیفا و مظلومیت ملت ایران را در زمینه تهدیدها، تحریم‌ها، تحقیرها، تکفیری‌ها و تروریسم ‌بیان و حق ملت ایران را ادا کند.

کنعانی‌مقدم افزود: بنابراین در این باره از آقای روحانی حمایت می‌کنیم و می‌دانیم آقای روحانی، خطوط قرمز نظام را می‌دانند و با زبان دیپلماسی، مسائلی را مطرح می‌کند که می‌‌تواند منجر به کاهش تنش‌ها در منطقه شود. زبان دیپلماسی، زبانی متفاوت است. امام (ره) در بیانات خود می‌فرمودند سخنانی که من از جایگاه رهبر یک انقلاب به شما می‌گویم شما باید به زبان دیپلماسی، این مطالب را در جهان بیرون مطرح کنید.

وی ادامه داد: به این دلیل آقای روحانی از زبان دیپلماسی برای استیفای حقوق ملت ایران استفاده می‌کند و باید از وی حمایت کرد. اگر حمایت داخلی اعم از حمایت مجلس، قوه قضائیه و مردم از آقای روحانی صورت گیرد، وی می‌تواند با صلابت و اقتدار بیشتری در سازمان ملل سخنرانی کند اما اگر جایگاه وی در داخل تضعیف و متزلزل شود به نظر می‌رسد از این تضعیف کردن‌ها، دشمن استفاده خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه تندرو‌ها چه در مجلس و چه در بیرون مجلس، همواره درباره پیروی از فرمایشات رهبری سخن می‌گویند اما در عمل ضعف دارند، گفت: متاسفانه برخی از اظهارنظرهایی که صورت می‌گیرد از روی مسئولیت و در چارچوب منافع و امنیت ملی نیست بلکه بیشتر به دلیل نزدیک شدن به انتخابات است. برخی می‌خواهند از تریبون‌هایی که دارند استفاده کنند و رقابت‌های سیاسی را در چرخه انتقادات از دولت قرار دهند.

وی در پایان عنوان کرد: اینگونه اقدامات درست نیست چراکه به هر حال مجلسی که در آینده خواهیم داشت مهمترین وظایف آن، قانونگذاری، رفع موانع و نظارت است. بنابراین اگر مجلسی داشته باشیم که نتواند به وظایف خود عمل کند و فقط به فکر مطالبات جناحی و گروهی خود باشد یقینا مجلسی در شان ملت ایران و در راس امور، نخواهیم داشت. به این دلیل این نطق‌‌ها، نطق‌های انتخاباتی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز