حمید ملانوری:

مجمع روحانیون و جامعه روحانیت مبارز منع قانونی ندارند/تاریخ برگزاری انتخابات نمایندگان دبیران کل احزاب تغییر کرد

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۲۲:۱۲:۰۸
کد خبر: ۹۰۳۲۵۶
مجمع روحانیون و جامعه روحانیت مبارز منع قانونی ندارند/تاریخ برگزاری انتخابات نمایندگان دبیران کل احزاب تغییر کرد
مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: مجمع روحانیون و جامعه روحانیت مبارز منع قانونی ندارند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا,  حمید ملانوری, مدیر کل سیاسی وزارت کشور در نشست خبری با خبرنگاران  گفت: قرار بود انتخابات نمایندگان دبیران کل احزاب در روز ۲۵ مهر ماه برگزار شود اما از آنجایی که این تاریخ دو روز قبل از مراسم اربعین است و به دلیل تقاضاهای مکرر دبیران کل احزاب، این تاریخ به روز دوم آبان ماه موکول شد.

 دبیر کمیسیون ماده ده احزاب با تشریح مصوبات هشتمین جلسه این کمیسیون افزود: در این جلسه گزارش مجمع عمومی جمعیت اسلامی فرهنگیان مطرح شد، با اصلاحاتی در اساس نامه و مرامنامه گزارش آن تصویب شد.

وی ادامه داد: همچنین گزارش مجمع عمومی و انتخاب شورای مرکزی و بررسی اساسنامه و مرامنامه حزب مجمع نیروهای خط امام هم مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

 به گفته دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب،  بعد از بررسی برگزاری شورای مرکزی، اساسنامه و مرامنامه حزب جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بررسی و مطرح شد که با اصلاحاتی در اساس نامه و مرامنامه مورد  تصویب قرار گرفت.

ملانوری عنوان کرد: پرونده صدور پروانه برای حزب اسلامی قانون در این جلسه مطرح و تصویب شد، اما صلاحیت یکی از بازرسین این حزب احراز نشده است.

وی ادامه داد: دو درخواست تاسیس حزب داشتیم، یکی به نام اصلاحات نوین با گستره کشوری که تصویب نشد و دومین درخواست پروانه برای حزب کار و کرامت انقلاب اسلامی استان لرستان بود که  با  اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه تصویب شد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با بیان این که احزابی که درخواست آنها مورد تائید کمیسیون قرار می گیرد باید مجمع عمومی خود را در مهلت قانونی برگزار کنند، اظهارداشت: اگر این احزاب در گستره ملی باشند حداقل ۳۰۰ نفر و استانی‌ها با توجه به جمعیت استان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از اعضایشان در مجمع عمومی شرکت و اساسنامه ومرامنامه خود را تصویب و شورای مرکزی را انتخاب کنند.

سخنگوی کمیسیون ماده 10 احزاب بیان داشت: احزاب ملی باید در یک سوم مراکز استان‌ها و احزاب استانی در یک سوم شهرستان‌های استان خود دفتر حزبی داشته باشند و مدارک مجمع عمومی به اضافه اساسنامه و مرامنامه مصوب مجمع عمومی و اسناد مربوط به راه‌اندازی دفاتر خود را به کمیسیون ارائه دهند تا در مراحل بعدی پروانه فعالیت آنها صادر می شود.

ملانوری با بیان اینکه در جلسه امروز، ۱۹ پرونده درخواست تاسیس شعب حزبی سه استان کشور را مورد بررسی قرار دادیم، یادآور شد: با تاسیس دفتر و تایید صلاحیت مسئول شعب احزاب «جامعه جوانان متحد اسلامی»، «جمعیت حامیان انقلاب اسلامی»، «حزب مردمی اصلاحات» و «جوانان ایران اسلامی» در استان اردبیل موافقت شد.

وی ادامه داد: همچنین صلاحیت مسئولین شعب احزاب «اراده ملت»، «اعتدال و توسعه»، «همبستگی ایران اسلامی» و «جمعیت حامیان ایران اسلامی» در استان آذربایجان شرقی مورد تایید قرار گرفت و با تاسیس شعبه آنها در این استان موافقت شد.

ملانوری افزود: صلاحیت مسئولین شعب احزاب «جمعیت ایثارگران ایران اسلامی»، «جوانان ایران اسلامی»، «مردم سالاری»، «همبستگی ایران اسلامی» و «مجمع نیروهای خط امام» در استان کرمان مورد تایید قرار گرفت و این احزاب اجازه دارند دفاتر خود را در مرکز این استان تاسیس کنند.

سخنگوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه اعضای هیات نظارت بر انتخابات احزاب مشخص شدند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دوره دوساله عضویت نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی در کمیسیون ماده ده به اتمام رسیده است، باید انتخاباتی را برای مشخص شدن نمایندگان آنها برگزار کنیم.

به گفته ملانوری نخستین جلسه هیات نظارت را برگزار و تقویم زمانی انتخابات مشخص شد. همچنین بر اساس فراخوان کتبی که به ۱۱۶ حزب دارای پروانه فعالیت داده شد، از ۳۰ شهریور ۹۸ تا امروز برای ثبت نام دبیران کل متقاضی عضویت در این کمیسیون مهلت داشتند که تا ساعت ۱۲ ظهر فردا این  مهلت تمدید شد.

وی ادامه داد: در جلسه قبلی مصوب شده بود که انتخابات نمایندگان دبیران کل احزاب در روز ۲۵ مهر در دو نوبت صبح و عصر برگزار شود اما از آنجایی که این تاریخ دوروز قبل از مراسم اربعین است و به دلیل تقاضاهای مکرر دبیران کل احزاب، این تاریخ تغییر کرد و به روز دوم آبان ماه ساعت ۸ صبح برای احزاب ملی و ۱۴ برای احزاب استانی موکول شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰احزاب گفت: مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز دو تشکل سیاسی هستند که ایجادش با نظر امام خمینی و ادامه فعالیتشان با اجازه رهبر معظم انقلاب بوده است. آن ها اذن دارند و می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند و منع قانونی ندارند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز