پیامی که روحانی به ترامپ داد؛

نه می بخشیم، نه فراموش می کنیم

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۵:۱۳:۴۷
کد خبر: ۹۰۳۲۷۵
نه می بخشیم، نه فراموش می کنیم
روحانی در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمام ملل، تحریم ها را جنایت هایی دانست که مردم ایران مسببان این جنایت ها نه آنها را می بخشند و نه فراموش می کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، روحانی به درستی و در بهترین تریبون، در حالیکه صدها میلیون نفر در کشورهای مختلف به صورت زنده این سخنرانی را می دیدند به آثار تحریم ها اشاره کرد و گفت:

من از کشوری می‌آیم که از یکسال و نیم پیش، در برابر بی‌رحمانه‌ترین تروریسم اقتصادی ایستادگی کرده و از حق استقلال و توسعه علمی و فناوری خود دفاع کرده است. دولت آمریکا با اعمال تحریم های فرامرزی و تهدید دیگر ملت‌ها، تلاش کرده ایران را از مزایای حضور در اقتصاد جهانی محروم کند و با سوء استفاده از نظام بانکی، به راهزنی بین‌المللی دست زده است. 

ما ایرانیان، پیشگامِ ملت‌هایِ منطقه در نهضت‌های آزادی‌خواهی بوده‌ایم؛ همواره برای خود و همسایگانمان، صلح و پیشرفت خواسته‌ایم و هرگز در برابر تهاجم و تحمیل خارجی، تسلیم نشده‌ایم.  ما  نمی‌توانیم دعوت به مذاکره کسانی را باور کنیم که  اعلام می‌کنند سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه کرامت و معیشت ملت‌مان اعمال‌کرده‌اند.  چگونه می‌توان باور کرد که جنایت و فشار بر زندگی 83  میلیون ایرانی به ویژه زنان و کودکان برای دولتمردان آمریکایی امری خوشایند و موجب افتخار تلقی‌شود و استفاده از تحریم علیه طیفی از کشورها همچون ایران، ونزوئلا، کوبا، چین و روسیه به یک اعتیاد مفرط تبدیل شده‌باشد. ملت ایران هرگز این جنایت‌ها و این جنایت‌کاران را نه فراموش می‌کند و نه می‌بخشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز