سخنگوی شورای نگهبان:

هیات نظارت بر انتخابات تشکیل شده است/ پاسخ کدخدایی به اظهارات شائبه برانگیز آیت الله جنتی درباره جوانان و ناکارآمدی مدیران

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۲:۰۲:۴۶
کد خبر: ۹۰۴۰۴۸
هیات نظارت بر انتخابات تشکیل شده است/ پاسخ کدخدایی به اظهارات شائبه برانگیز آیت الله جنتی درباره جوانان و ناکارآمدی مدیران
سخنگوی شورای نگهبان گفت: هیات نظارت بر انتخابات تشکیل شده است و هر یکشنبه جلسه داریم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عباسعلی کدخدایی»، سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: هیات نظارت بر انتخابات تشکیل شده است و هر یکشنبه جلسه داریم. اعضای هیات های استانی تعیین شده‌اند و منتظر اعضای هیات های استانی هستیم .

 کدخدایی همچنین توضیحاتی را درباره اظهارات شائبه برانگیز آیت الله جنتی در اجلاسیه خبرگان درباره جوانگرایی و ناکار آمدی مدیران ارائه داد.

وی در ادامه افزود: وی در مقام رئیس خبرگان نظراتی داشتند که معمولا همه دارند و اعلام می‌کنند. درباره مبحث جوان‌گرایی نیز که همه موافقند و کسی مخالف نیست. نگاه آیت الله جنتی نیز به فرد یا گروه خاصی نیست و نظراتشان را راجع به همه اعلام کردند. نگاه او نسبت به تمامی مدیران و اشکالاتی است که در سطوح مختلف وجود دارد و همه با آن آشنا هستیم. نگاه ایشان نسبت به آینده است و نگاه جامعی برای جوانگرایی و استفاده از نیروی جوان و استعدادهای جدید که مورد تایید همه است.

کدخدایی درباره نحوه رصد فعالیت های مجازی نیز گفت: هرآنچه آشکار است دیده خواهد شد ولی نحوه رصد را نمی‌دانم.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با شفاف سازی حقوق نمایندگان گفت: ملاک و میزان برای شورای نگهبان قانون انتخابات است و در قانون انتخابات هم دو محور اصلی وجود دارد که بحث مفاسد اقتصادی و اخلاقی ملاک ما خواهد بود.

کدخدایی  در پاسخ به سوالی درباره خرید و فروش صلاحیت افراد و برخی کاندیداها، گفت: اگر دیدید کسی در جهت خرید و فروش صلاحیت حرکت کرد، به ما و نهادهای نظارتی اطلاع دهید تا برخوردهای لازم صورت بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تشکیل وزارتخانه های جدید اظهار کرد: تشکیل این وزارتخانه ها منعی از منظر قانون اساسی وجود ندارد، اما ممکن است از جهت بار مالی مشکلاتی داشته باشد.

او درباره روند تایید صلاحیت ها نیز بیان کرد: اگر کسی صلاحیت داشته باشد و شورای نگهبان او را به ناحق رد کند، این حق الناس است ولی در برخی موارد نمیتوان تشخیص داد که فرد صلاحیت دارد یا خیر،در این موارد شورای نگهبان حکم قانونی برای رد صلاحیت افراد دارد

سخنگوی شورای نگهبان درباره نحوه تصویب قانون تجارت در مجلس اظهار کرد: این مربوط به مجلس است و ارتباطی با شورای نگهبان ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره دستگیری برخی نمایندگان مجلس و مصونیت قانونی آنها، گفت: آنچه در اصل 86 قانون اساسی آمده و با توجه به تفسیر شورای نگهبان، مصونیت نمایندگان درباره آرا و اظهاراتشان در صحن مجلس است ولی اگر مرتکب جرائمی شوند، مصونیتی وجود نخواهد داشت.

کدخدایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارش منتسب به فرمانداران و استانداران که مربوط به جناح خاصی هستند، گفت: وزارت کشور نیز همانند شورای نگهبان باید اصل بی‌طرفی در انتخابات را رعایت کند. اگر در این مسیر تخلفی وجود داشته باشد شورای نگهبان براساس وظایف قانون خود اقدام خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره نظر شورا در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: تشخیص کارشناسانه مصوبات بر عهده نمایندگان بوده که کار خوبی است ما استقبال می‌کنیم ولی این موضوع منوط به نظر نمایندگان است که مصوبه تصویب شود یا خیر؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز