رئیس کمیته امور اسرا در یمن:

ائتلاف سعودی اجازه جمع‌آوری جنازه‌هایش را نمی‌دهد

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۰۶:۳۳:۲۶
کد خبر: ۹۰۴۴۰۱
ائتلاف سعودی اجازه جمع‌آوری جنازه‌هایش را نمی‌دهد
عبدالقادر المرتضی اعلام کرد که متجاوزان به صلیب سرخ جهانی اجازه جمع آوری اجساد نیروهای دشمن را نمی‌دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بر اساس گزارش شبکه خبری المسیره، عبدالقادر المرتضی از سرنوشت اجساد صدها تن از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی که در عملیات «نصرمن الله» در محور نجران به هلاکت رسیده‌اند، پرده برداشت و گفت: اجساد صدها تن از نیروهای دشمن همچنان در صخره‌ها و دره‌های محور نجران  به حال خود رها شده و متجاوزان به صلیب سرخ جهانی اجازه جمع آوری این اجساد را نمی‌دهند.

یمن روز گذشته  از عملیاتی بزرگ به نام «نصر من الله» علیه نیروهای ائتلاف سعودی و کشته و زخمی شدن هزاران تن از آنها خبر داد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه  با اعلام  "عملیات نظامی بزرگ" نیروهای یمنی در جنوب غربی عربستان  گفت که شمار زیادی از نیروهای نظامی ائتلاف سعودی در جریان این عملیات، به اسارت درآمدند.

وی همچنین از نابودی کامل ۳ تیپ نظامی دشمن  و به غنیمت گرفتن صدها ادوات نظامی و خودروهای زرهی در جریان این عملیات طی ماه های اخیر خبر داد.

سریع افزود: عملیات نیروهای یمنی در استان نجران ادامه دارد و در آینده نزدیک جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز