بوریس جانسون:

تاخیر در اجرای برگزیت باعث نمی‌شود که استعفا دهم

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۲۱:۴۵:۱۴
کد خبر: ۹۰۴۸۹۴
تاخیر در اجرای برگزیت باعث نمی‌شود که استعفا دهم
نخست وزیر بریتانیا گفت: تاخیر بیشتر در اجرای برگزیت باعث نمی‌شود که استعفا دهم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بوریس جانسون» در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی در پاسخ به درخواست ها برای به تاخیر انداختن برگزیت گفت: ترجیح می دهم در «خندق بلا بمیرم» ولی با تاخیر درخواست برگزیت تا پایان ماه اکتبر (مهر) موافقت نخواهم کرد.

به رغم تصویب قانونی از سوی پارلمان که جانسون را ملزم به تمدید بازه زمانی توافق برگزیت - در صورت مخالفت نمایندگان با خروج بدون توافق با اتحادیه - می کند؛ نخست وزیر انگلیس وعده داده است که او بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد چه با توافق چه بدون توافق.

جانسون در پاسخ به سوال خبرنگار بی بی سی مبنی بر اینکه آیا شما به دلیل عدم پذیرفتن درخواست تمدید برگزیت استعفا می دهید؟ گفت: خیر، من متعهد شده ام که ‌حزب و کشورم را در زمان سختی رهبری کنم و می خواهم به این کار ادامه دهم.

وی افزود: بر این باورم که اجرای توافق برگزیت مسئولیت من در سمت نخست وزیری است.

یک روز پیش از برگزاری کنفرانس سالانه حزب حاکم محافظه کار، «استورات هوزی» نماینده حزب ملی اسکاتلند از احتمال رای گیری درباره عدم صلاحیت دولت جانسون در روزهای آینده خبر داد و گفت، احزاب مخالف درباره زمان برگزاری این رای گیری در حال مذاکره هستند.

وی افزود: ما ناگزیر از برگزاری لایحه عدم صلاحیت هستیم چون اعتمادی به اینکه نخست وزیر طبق قانون عمل و مهلت برگزیت را بر اساس لایحه پارلمان تمدید کند، وجود ندارد.

این سیاستمدار اسکاتلندی که پیشتر رهبر حزب ملی اسکاتلند بود با اشاره به پایان مهلت عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا تصریح کرد که این تنها راه باقیمانده برای تمدید مهلت برگزیت است.

انگلیس حدود یک ماه دیگر مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق برسد یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند.

نمایندگان مجلس ماه گذشته به لایحه ای رای دادند که اگر نخست وزیر تا ۱۹ اکتبر یعنی ۱۲ روز مانده به اجرای برگزیت، به توافق نرسد، مهلت عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را تمدید کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز