نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر صمت قانع شدند

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۰:۱۸:۴۰
کد خبر: ۹۰۵۰۵۵
نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر صمت قانع شدند
نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر صمت درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان قانع شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۴۲ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس، از پاسخ  وزیر صنعت درباره اینکه علت اصرار به استمرار حضور بازنشستگان در وزارت صمت و شرکت های زیر مجموعه ایمیدرو و ایدرو علیرغم صراحت قانون و تذکرات متعدد نهادهای نظارتی به شخص شما چیست و تحت فشار چه اشخاص یا مسئولیتی در این خصوص قرار دارید، قانع شدند.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در طرح سوال خود از وزیر صمت مبنی بر اینکه علت اصرار به استمرار حضور بازنشستگان در وزارت صمت و شرکت های زیر مجموعه ایمیدرو و ایدرو علیرغم صراحت قانون و تذکرات متعدد نهادهای نظارتی به شخص شما چیست و تحت فشار چه اشخاص یا مسئولیتی در این خصوص قرار دارید، گفت: امام راحل مجلس شورای اسلامی را در راس امور می دانستند و هر امری که در مجلس رای می آورد وشورای نگهبان نیز آن را تایید می کند و به قانون تبدیل می شود، باید اجرا شود.

وی افزود: یک سال از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان می گذرد، اما هنوز شاهد قانون شکنی با روش های مختلف در زیر مجموعه دولت وهستیم؛ این قانون در وزارت صمت که یک وزارتخانه عریض و طویل است، در سازمان ها و شرکت های مختلف آن به درستی اجرا نشده است.

وی گفت: آش اینقدر شور است که آقای رحمانی صراحتا در ذیل نامه آقای قاضی پور به ایشان، به معاون خود دستور می دهد که علت عدم اجرای این قانون را بیان کند؛ اما انگار تنها هدف وزیر این بود که افکار عمومی را فریب دهد زیرا بعد از آن موج رسانه ای شدید درباره وزیر صمت، شاهد هیچ اقدامی در خصوص کناره گیری بازنستگان نبودیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه نمی خواهم آبرویی از کسی برده شود، به استمرار فعالیت یکی از ازنشستگان با سابقه بیش از ۴۰ ساله در مجتمع فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود:  یکی از نیروهای متخصص و مخلص این مجموعه را به جرم بازنستگ کنار زدن و فردی بازنشسته را به جای او معرفی کردند؛ توجیه به کار گیری فرد معرفی شده نیز این بود که ایشان پیش از اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان اعاده به کار شده بود در حالیکه تاریخ بازنشستگی این فرد در سال ۹۰ بوده است.

این نماینده مجلس گفت: اینجا(وزارت صمت- مجتمع فولاد) حیاط خلوت خیلی از افراد است از روی که وارد این کار شدم ده ها و شاید صدها فساد  دیده ام که مدارک آن نیز موجود است اما چون برا نظام هزینه دارد، آن را بازگو نمی کنم.

وی خطاب به وزیر صمت افزود: شما به دستور رئیس دفتر رییس جمهوری جرایت اینکه فردی را بردارید، ندارید، آیا مجلس باید بگوید که بازنشستگی شامل چه کسانی می شود یا خیر. چگونه است که در مجتمع فولاد الکترون بدون مناقصه معامله می شود، آیا رانتی در این مورد وجود دارد یا نه.

در هنگام صحبت های موسوی لارگانی، زهرا سعیدی مبارکه، به اعتراض به اظهارات نماینده فلاورجان، در صحن فریاد کشید که  محسن کوهکن، احمد امیر آبادی فراهانی ونورمحمد  تربتی نژاد او را به آرامش دعوت کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز