۱۲ نفر قربانی واژگونی قایق مهاجران در مغرب شدند

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۲۰:۰۸:۱۲
کد خبر: ۹۰۵۴۱۸
۱۲ نفر قربانی واژگونی قایق مهاجران در مغرب شدند
به گفته مقامات مغربی تعداد کشته های واژگونی یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی به اروپا به 12 نفر رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مقامات مغربی شامگاه دوشنبه اعلام کردند که تعداد کشته های واژگونی یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی به اروپا که شنبه گذشته در آبهای اقیانوس اطلس غرق شد به ۱۲ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای امداد و نجات مغرب امروز (دوشنبه) توانستند جنازه پنج نفر دیگر را که در حادثه روز شنبه جان باخته اند را کشف کنند؛ این افراد همگی از شهروندان مغرب هستند.

مقامات مغربی اعلام کردند که جنازه این افراد در ساحل شهر "الدار البیضاء" (کازابلانکا) کشف شده و عملیات نجات برای پی بردن به سرنوشت دیگر مهاجران حاضر در قایق غرق شده همچنان ادامه دارد.

شنبه گذشته هفت شهروند مغربی که سعی داشتند با قایق‌های غیر استاندارد به سواحل اسپانیا بروند، در آب های اقیانوس اطلس شمالی در نزدیکی شهر کازابلانکا طعمه امواج آب شدند و اجساد آنان در سواحل مغرب یافت شد.

مقامات کشور اسپانیا می گویند؛ از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۱۵ هزار مهاجر غیرقانونی به سواحل اسپانیا رسیده اند که غالب آنان از شهروندان مغربی هستند.

کشور مغرب به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که در نزدیک ترین فاصله ممکن میان کشورهای شمال آفریقا با اروپا قرار دارد، همواره مبداء سفرهای غیرقانونی مهاجران بوده است.

در همین حال، سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون مهاجر از شمال آفریقا وارد خاک اروپا شدند که سه هزار و ۸۰۰ نفر آنان در دریای مدیترانه غرق شدند؛ اتفاقی که باعث شد کشورهای اروپایی دست به اقدامات امنیتی شدیدی بزدند تا مانع از ورود پناهجویان بیشتر به کشورهای خود شوند.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نیز کمتر از ۲۳ هزار نفر به عنوان آواره یا مهاجر موفق به عبور از دریای مدیترانه و ورود به اروپا شده اند. آمارها همچنین نشان می دهد که نزدیک به ۱۵ هزار نفر از سال ۲۰۱۵ تاکنون در مسیر رسیدن به اروپا از دریای مدیترانه کشته و یا مفقود شده اند؛ این آمار برای سال جاری حدود ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

نظر شما