روزنامه فرامنطقه ای "رای الیوم" نوشت؛

ارسال پیام آشتی عربستان به ایران

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۲:۱۰:۵۷
کد خبر: ۹۰۵۶۶۰
روزنامه فرامنطقه ای "رای الیوم" در واکنش به مصاحبه اخیر "محمد بن سلمان" با شبکه آمریکایی "سی بی اس" تحلیل کرد که این کشور خواهان آشتی با ایران است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، روزنامه فرامنطقه ای "رای الیوم" در واکنش به مصاحبه اخیر "محمد بن سلمان" با شبکه آمریکایی "سی بی اس" تحلیل کرد که سخنان ولیعهد سعودی نسبت به گذشته بی سابقه بوده و حاکی از تغییر جدی رویکرد وی و ارسال پیام های آشتی جویانه ای به سمت ایران است.

نخست: بن سلمان در این مصاحبه به عنوان شخص اول و آخر کشورش و نه یک ولیعهد ظاهر شد و به ندرت از "ملک سلمان" پدرش یاد کرد . حتی مسئولیت قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار و منتقد خاندان سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه را برعهده گرفت و اعلام کرد که مسئول فعلی کشورش است و سه میلیون کارمند زیر دست دارد.

دوم: رویکرد او حتی برعکس گذشته نسبت به ایران آشتی جویانه بود و این کاملا مخالف لحن گذشته وی بود که قبلا حاکی از تشدید امور بویژه درباره ایران و متحدانش در یمن بود.

سوم: ولیعهد سعودی که تحت امر او حمله به یمن آغاز شد، بسیار تمایل داشت که اعلام کند که از همه ابتکار عمل های صلح جویانه درباره جنگ یمن حمایت می کند و راه حل سیاسی را بر راه حل نظامی ترجیح می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز