گفتگوی پاکستان و هیات طالبان درباره صلح در افغانستان

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۲:۲۳:۰۲
کد خبر: ۹۰۶۶۳۲
گفتگوی پاکستان و هیات طالبان درباره صلح در افغانستان
هیات طالبان با مقامات پاکستان دیدار و در خصوص صلح افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هیات طالبان روز پنجشنبه طی سفر به پاکستان با مقامات این کشور دیدار و طرفین بر احیای گفت‌ و گوهای صلح افغانستان که پیش‌تر از سوی آمریکا متوقف شده بود، تاکید کردند.

اعضای هیات ۱۲ نفره طالبان افغانستان به ریاست "ملا عبدالغنی برادر" نفر دوم این گروه امروز در اسلام‌آباد با "شاه‌ محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کردند.

در این دیدار که در محل وزارت امور خارجه پاکستان انجام شد، ژنرال "فیض حمید" رییس سازمان اطلاعات ارتش (آی‌اس‌آی) و مقامات ارشد وزارت کشور، خارجه و دفاع پاکستان نیز حضور داشتند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این نشست از طرفین گفت‌ و گوهای صلح افغانستان خواست تا مذاکرات را از سر گرفته و مسیر صلح و ثبات پایدار در افغانستان را هموار کنند.

قریشی تاکید کرد: پاکستان برای کمک به موفقیت مذاکرات صلح افغانستان صادقانه به ایفای نقش خود ادامه می‌دهد.

وی یادآور شد: صلح و ثبات در افغانستان برای امنیت منطقه‌ اجتناب ناپذیر است و پاکستان این مهم را وظیفه مشترک همه طرف‌ها می‌داند.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: جنگ هرگز شیوه حل مشکلات نیست و معتقدیم برقراری صلح و ثبات در افغانستان تنها از طریق گفت‌ و گوها امکان پذیر است.

اعضای هیات طالبان نیز از تلاش‌های پاکستان برای کمک به پیشبرد روند صلح افغانستان قدردانی کرد.

رسانه‌های پاکستان امروز اعلام کردند: هیات طالبان قرار است تا ساعاتی دیگر با "عمران‌ خان" نخست وزیر پاکستان دیدار کند و علاوه بر این احتمال دیدار میان طالبان و "زلمای خلیلزاد" نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان نیز وجود دارد.

پیش‌تر پاکستان ضمن ابراز ناخرسندی از لغو مذاکرات صلح افغانستان، از کاخ سفید خواست تا در مسیر احیای آن گام بردارد.

عمران‌خان طی ماه‌های‌ اخیر بارها از تمایل خود برای دیدار با گروه طالبان سخن گفت که هدف آن کمک به پیشبرد فرآیند صلح اعلام شد اما دولت کابل با این ابتکار مخالفت کرده است.

نظر شما