پولیتیکو: وزیر انرژی آمریکا از دولت می رود

۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۰۸:۳۷:۴۴
کد خبر: ۹۰۶۸۰۰
پولیتیکو: وزیر انرژی آمریکا از دولت می رود
تارنمای «پولیتیکو» به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که «ریک پِری» وزیر انرژی آمریکا قصد دارد اواخر ماه نوامبر از دولت دونالد ترامپ کناره‌گیری کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ بنا بر این گزارش که بامداد جمعه منتشر شد، ریک پِری همواره سعی کرده از جنجال‌ها دور بماند اما سفرهای وی به اوکراین باعث شده تا پای وی نیز به تحقیقات کنگره درباره استیضاح ترامپ کشیده شود.
با این حال، دو منبع آگاه گفتند که استعفای وی ارتباطی به تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح رئیس جمهوری ندارد.
منابع آگاه اعلام کرده‌اند انتظار می‌رود «دن برویلت» معاون وزیر انرژی جانشین ریک پِری شود.
پِری ۶۹ ساله در سال ۲۰۱۷ به دولت ترامپ پیوست و پیش از آن فرماندار ایالت تگزاس بود. وی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در انتخابات داخلی حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری شرکت کرد اما موفقیتی کسب نکرد و کنار کشید.
خبر برنامه‌ریزی وزیر انرژی آمریکا برای استعفا در حالی منتشر شده که احتمال می‌رود وی پس از خروج از دولت با سوال‌های کنگره درباره ارتباط دولت ترامپ با اوکراین مواجه شود.
طبق اطلاعاتی که یک افشاگر ناشناس منتشر کرده است، ترامپ ماه ژوئیه در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا تحقیقاتی را درباره فعالیت‌های مالی و اقتصادی «جو بایدن» و پسرش «هانتر بایدن» در اوکراین آغاز کند.
دولت ترامپ به منظور اعمال فشار بر اوکراین ارائه کمک‌های نظامی به این کشور اروپایی را متوقف کرده بود.
پِری از آنجایی که سفرهای متعددی به اوکراین داشته است مورد توجه کنگره قرار گرفته است. وی در ماه می در مراسم تحلیف زلنسکی حضور داشت. طبق گزارش افشاگر ناشناس، پِری به اوکراین رفته بود تا دریابد که آیا رئیس جمهوری جدید آن کشور به خواسته‌های ترامپ تن می‌دهد یا نه.
پِری در سال ۲۰۱۵ ترامپ را «سرطان محافظه‌کاری» نامیده بود. او همچنین گفته بود اگر رئیس جمهوری شود وزارت انرژی را تعطیل می‌کند. اما ترامپ زمانی که رئیس جمهوری شد پِری را برای هدایت وزارت انرژی انتخاب کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز