گام بلند وزارت صمت و دولت برای حمایت از تولید داخلی

۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۱:۲۹:۰۶
کد خبر: ۹۰۶۸۶۵
گام بلند وزارت صمت و دولت برای حمایت از تولید داخلی
وزارت صنعت، معدن و تجارت با جلوگیری از واردات برخی کالاها گام بلندی در حمایت از تولید داخلی برداشت و اکنون نوبت تولید کننده ها و دیگر مسوولان است تا به رونق تولید کمک کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رونق تولید» همانگونه که مقام معظم رهبری در ابتدای سال به درستی اعلام و حتی امسال را با همین عنوان نامگذاری  کردند می‌تواند گره گشای همه مشکلات کشور باشد.

رهبر معظم انقلاب با آگاهی از مسایل ریز و درشت جامعه و آینده نگری که دارند در پیام نوروزی امسال فرمودند: «تولید اگر چنانچه به راه بیافتد، هم می‌تواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم می‌تواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم می‌تواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی می‌تواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. لذاست که مسئله‌ی تولید به نظر من مسئله‌ی محوری امسال است.» لذا همه دستگاه‌ها با توجه به سخنان و ماموریتی که مقام معظم رهبری با این نامگذاری روی دوش همه گذاشتند دست به کار شدند.

یکی از عوامل و موانع رونق تولید واردات کالاهایی است که در داخل توان تولید آن وجود دارد و ورود بی رویه کالای بی کیفیت و ارزان بلای جان تولید کنندگان داخلی شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت از همان روزهای اول سال و پس از بیانات رهبری انقلاب، به فکر جلوگیری از ورود کالاهایی که توان تولید داخلی را دارد افتاد و ورود تعداد زیادی از از این دست کالاها را ممنوع کردند و همین موضوع کمک کرد و آمار ارقام رشد صنعت را نشان می دهد. بر اساس آمارهای اعلام شده در سه ماهه پایانی سال گذشته رشد صنعت منفی نه درصد بود که این رقم در سه ماهه نخست سال‌جاری بهبود پیدا کرده و به صفر رسید و این رقم در سه ماهه دوم سال‌جاری مثبت شد و این روند نوید بخش روزهای خوب برای صنعت و در کنار آن رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال و حتی وابستگی به نفت را می دهد.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع اقتصادی استان قزوین در همین رابطه اظهار کرد: «اگر تولیدکنندگان داخلی محصول مورد نیاز کشور را تولید کنند متعهد می‌شویم که جلوی واردات را بگیریم؛ امسال از ۶۰۰۰ کالای وارداتی واردات ۲۵ درصد آن و به مفهومی دیگر واردات ۱۵۰۰ کالا ممنوع شد تا تولید به حیات خود ادامه دهد. از جمله کالاهای ممنوع شده می‌توان به صنعت نساجی، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی اشاره کرد».

رحمانی همچنین در این سفر از افزایش تولید سیمان و همچنین شکوفایی در صنعت نساجی خبر داد.

اکنون که این گام‌های بلند توسط وزارت صمت برای «رونق تولید» برداشته شده، از تولیدکننده‌ها هم انتظار می‌رود با تمرکز روی کیفیت کالاهای مورد نیاز داخلی را تولید عرضه کنند و باعث ایجاد اعتماد به کالای ایرانی از طرف مردم شوند و از طرف دیگر مسوولان مواظب قاچاق و ورود این کالاها از مبادی غیر رسمی باشند تا رشته‌های وزارت صمت پنبه نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز