وزیر آموزش و پرورش در فراکسیون نمایندگان ولایی خبر داد؛

کمبود ۱۰۸ هزار معلم در سراسر کشور

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۰۹:۰۱:۲۷
کد خبر: ۹۰۷۶۸۱
کمبود ۱۰۸ هزار معلم در سراسر کشور
وزیر آموزش و پرورش گفت: با کمبود ۱۰۸ هزار معلم در سراسر کشور مواجه هستیم که مهمترین مشکل در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «حمید رضا حاجی بابایی»، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: نمایندگان در این نشست سوالاتی را در مورد نظام رتبه‌بندی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت، تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش، وضعیت مدارس غیراستاندارد، معلمان حق التدریس، خرید خدمات و پیش دبستانی‌ها، کیفیت آموزش در وزارت آموزش و پرورش، رسیدگی به وضعیت آموزشگاه های خصوصی که در کشور تحت عنوان کمک آموزشی فعالیت می کنند و ضربات زیادی را به نظام تعلیم و تربیت زده‌اند، مطرح کردند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضعف دستگاه‌های کمک رسانی به هنرستانی‌ها و کاهش درصد هنرستان‌ها در کشور، تقویت دانشگاه فرهنگیان و پرورش نیروی انسانی از دیگر مسائلی بودند که نمایندگان عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مطرح کردند.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال نمایندگان در رابطه با زیر نظام های تعلیم و تربیت توضیح دادند و به کمبود 108 هزار معلم در سراسر کشور اشاره کردند که مهمترین مشکل اساسی در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه از برنامه‌های خوب وزیر آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی است، ادامه داد: همچنین بنا بر اعلام حاجی میرزایی کمیته‌هایی جهت رصد و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد شده تا گزارش‌های لازم را بدهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش در این نشست  پیرامون نظام رتبه‌بندی معلمان پاسخی ندادند اما در مورد پرداخت پاداش پایان خدمت، اعلام کرد که تا پایان سال 97 پرداخت شده است.

وی افزود: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که با توجه به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر کمبود 108 هزار نیروی انسانی، بررسی‌ها نشان می دهد که کمبود نیروی انسانی بیش از 200 هزار نفر است و در سراسر کشور این مشکل کاملا مشهود است. راهکارها برای حل این مشکل تقویت دانشگاه فرهنگیان و افزایش دانشکده‌ها است. نظام تعلیم و تربیت باید تعداد کافی معلم در اختیار داشته باشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: با توجه به اینکه مطالبات فرهنگیان مورد سوال اعضای فراکسیون قرار گرفت اما در توضیحات وزیر آموزش و پرورش زمان مشخصی برای این پرداخت‌ها بیان نشد، همه تلاش مان را می‌کنیم تا مطالبات فرهنگیان و پاداش پایان خدمت سال 98 را پیگیری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز