یک روزنامه سوری خبر داد:

کارشکنی ترکیه، عربستان و قطر در تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۰:۴۳:۵۵
کد خبر: ۹۰۷۷۶۰
کارشکنی ترکیه، عربستان و قطر در تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه
یک روزنامه سوری به نقل از مقاماتی در روسیه از کارشکنی ترکیه،عربستان و قطر در کار کمیته قانون اساسی سوریه خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یک منبع آگاه در سوریه به نقل از مقامات روسیه به روزنامه سوری الوطن گفت که ترکیه، عربستان و قطر در کار کمیته قانون اساسی سوریه کارشکنی می‌کنند از همین رو کار این کمیته آسان نخواهد بود.

هیأتی از احزاب سیاسی و جامعه مدنی سوریه به منظور بررسی تازه‌ترین تحولات درباره پرونده سوریه و بخصوص کمیته قانون اساسی در مسکو به سر می‌برد.

«حسین راغب» عضو پارلمان سوریه در گفت‌وگو با الوطن گفت: در مقطع اخیر و با توجه به شتاب تحولات ضروری بود کمیته پیگیری گفت‌وگوی ملی سوریه برای رایزنی با دوستان روس ما اقدامی کرده باشد.

وی تصریح کرد: کمیته پیشگیری گفت‌وگوی ملی سوریه همه نگرانی‌های اقشار مختلف جامعه سوریه درباره مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی را به روسیه انتقال داده است. بخصوص نقش سازمان ملل و ریاست کمیته از میان طرفداران و مخالفان دولت سوریه و اینکه قانون اساسی سال ۲۰۱۲ باید مورد اصلاح قرار گیرد.

عضو پارلمان سوریه گفت: طرف روسی درباره تعهد جدی و واقعی به استقلال کار کمیته قانون اساسی در آینده اطمینان خاطر داده و گفته است که ماموریت هیأت کوچکی که از کمیته قانون اساسی تشکیل خواهد شد بررسی قانون اساسی کنونی به عنوان اولویت کار و سپس تدوین پیش نویس قانون اساسی جدید است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز