نماینده مردم نجف آباد در مجلس:

برای نماینده طرقبه و چناران نمی‌توان جایگزین معرفی کرد/ محمد دهقان هم در شورای نگهبان است و هم پیگیر مطالبات حوزه انتخابیه خود!

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۵:۲۷:۴۵
کد خبر: ۹۰۷۸۶۰
برای نماینده طرقبه و چناران  نمی‌توان جایگزین معرفی کرد/ محمد دهقان هم در شورای نگهبان است و هم پیگیر مطالبات حوزه انتخابیه خود!
نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: دهقان فقط یک روز در هفته در شورای نگهبان حضور دارد بنابراین زمان بیشتری برای رسیدگی به کارهای حوزه انتخابیه خود، دارد.

«ابوالفضل ابوترابی»، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، درباره وضعیت حوزه انتخابیه محمد دهقان، نماینده طرقبه و چناران که اخیرا به عنوان عضو شورای نگهبان انتخاب شد، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: دهقان همچنان کارهایی را که ضروری است به واسطه هیات رئیسه مجلس پیگیری می‌کند چراکه میزان نفوذ دهقان طی 4 دوره نمایندگی در دستگاه‌های مختلف باعث می‌شود، وی از کارهای حوزه انتخابیه خود غافل نشود. دهقان مثل گذشته کارهای حوزه انتخابیه را پیگیری می‌کند و باپیگیری‌های خوبی که دارد، هیات رئیسه مجلس نیز در چنین مواقعی با این نماینده‌های برکنار شده به هر دلیلی، همکاری می‌کند.

وی افزود: هیات رئیسه هرگاه مشاهده کند نماینده‌ای استعفا دهد یا فوت کند و یا نماینده‌ای از پست نمایندگی کنار برود، نماینده‌ای را به عنوان کفیل حوزه انتخابیه انتخاب می‌کند. محمد دهقان هم خود پیگیر است و هم هیات رئیسه پیگیر این حوزه انتخابیه است. بنابراین جایگزینی وجود ندارد چراکه اگر نماینده‌ای از دو سال بیشتر نماینده بوده باشد بحث جایگزینی در مورد حوزه انتخابیه صدق نمی‌کند، منتهی اقدامی که انجام می‌شود این است که دهقان چون چهار دوره نماینده بوده و با بسیاری مسائل آشناست، همه کارهای حوزه انتخابیه را پیگیری می‌کند.

ابوترابی در پاسخ به این  سوال که آیا دو وظیفه همزمان در کار وی تداخل ایجاد نمی‌کند؟ نیز ادامه داد: دهقان عملا نماینده مجلس نیست اما کارهای حوزه انتخابیه را پیگیری می‌کند. اتفاقا چون او فقط یک روز در هفته در شورای نگهبان حضور دارد زمان بیشتری برای رسیدگی به کارهای حوزه انتخابیه‌اش دارد. هر چند جزو وظایف وی نیست اما مردم مطالبه دارند و دهقان نیز پیگیر مطالبات آنهاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز