ورود تجهیزات نظامی جدید ترکیه به مرز‌های سوریه

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۹:۵۳:۲۵
کد خبر: ۹۰۸۱۱۹
ورود تجهیزات نظامی جدید ترکیه به مرز‌های سوریه
منابع خبری از ورود تجهیزات نظامی جدیدی از ترکیه شامل خودرو‌های زرهی و نفربر‌ها به سوریه خبر داده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ پس از آنکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد، به زودی عملیات نظامی در منطقه شرق فرات اجرا خواهد کرد، اکنون تجهیزات نظامی جدیدی از جمله خودرو‌های زرهی و نفربر‌ها وارد سوریه شده است.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ضمن اعلام این خبر به نقل از خبرگزاری آناتولی افزود: یگان‌های کرد مورد حمایت آمریکا نیز تجهیزات نظامی خود را به مناطق تحت سیطره خود در شمال سوریه اعزام کرده اند.

سامی لسمر، خبرنگار این شبکه گفت: تجهیزات نظامی جدید ترکیه وارد مرز‌های سوریه به ویژه استان شانلی اورفه که در مجاورت مناطق شرق فرات در شمال سوریه قرار دارد، شده است.

به گفته خبرگزاری آناتولی این تجهیزات از تعدادی خودرو‌های زرهی و نفربر تشکیل شده است و هدف از ورود این تجهیزات به سوریه حمایت از یگان‌های نظامی ترکیه است که در مرز‌های سوریه به ویژه در مقابل مناطق شرق فرات مستقر شده اند.

خبرنگار افزود: مسلما اینگونه تجهیزات نظامی مدت هاست وارد این مناطق می‌شود؛ اما این بار پس از اظهارات رجب طیب اردوغان که تاکید کرد آنکارا به زودی عملیات نظامی را در آن منطقه به ویژه منطقه شرق فرات آغاز خواهد کرد، این اقدام صورت گرفته است. این حملات یگان‌های کرد را هدف قرار خواهد داد و هدف از آن اجرایی کردن طرح ترکیه در خصوص ایجاد منطقه امن در آن مناطق است؛ زیرا ترکیه از توافق با آمریکا درباره منطقه امن راضی نیست و به نیات آمریکا تردید دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز