سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به دلیل اظهارنظر درباره مذاکرات طالبان برکنار شد

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۲۰:۵۷:۱۰
کد خبر: ۹۰۸۱۳۸
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به دلیل اظهارنظر درباره مذاکرات طالبان برکنار شد
سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان به دلیل اظهارت غیرمسئولانه درباره سفر هیات طالبان به پاکستان، توسط رئیس جمهور این کشور برکنار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد رئیس جمهور «میرویس ناب» سفیر سابق افغانستان در ترکمنستان را سرپرست سخنگوی وزارت خارجه و معاون همکاری های اقتصادی این وزارت معرفی کرده است.

«صبغت الله احمدی»  در نهم مهر در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره سفر هیأت طالبان به اسلام آباد گفته بود که تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات بین آمریکا و طالبان آغاز شده و آن را برای تأمین صلح افغانستان امیداور کننده خوانده بود.

اما چند روز پس از آن سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از سفر هیأت طالبان به اسلام آباد ابراز نارضایتی کرد و از دولت پاکستان انتقاد کرد که پناه گاه های امن طالبان در خاک پاکستان همچنان وجود دارد.

وی افزود: جنجگویان این گروه در پاکستان تجهیز و آموزش داده می شوند و اسلام آباد برای همکاری در روند صلح افغانستان گام های عملی بر نداشته است.

«ادریس زمان» معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان روز گذشته اعلام کرد که سفر هیأت طالبان به پاکستان هیچ ربطی به صلح افغانستان نداشته بلکه این افراد برای رهایی دو زندانی آمریکایی در نزد این گروه به پاکستان دعوت شده بود.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه و ریاست جمهوری انتقادهای زیادی را در صفحات اجتماعی بوجود آورد و مردم افغانستان این اظهارات رویارویی بین کاخ ریاست جمهوری و ریاست اجرایی تفسیر و تحلیل کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز