بهزاد نبوی:

مهمترین ابزار تغییر صندوق رای است/ حضور ما در انتخابات باید بدون قید و شرط و پر شور باشد/ آنهایی که می‌گویند در انتخابات شرکت نکنیم اصلاحات را به شکل دیگری متوجه شدند

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۹:۵۳:۳۱
کد خبر: ۹۰۸۶۵۹
مهمترین ابزار تغییر صندوق رای است/ حضور ما در انتخابات باید بدون قید و شرط و پر شور باشد/ آنهایی که می‌گویند در انتخابات شرکت نکنیم اصلاحات را به شکل دیگری متوجه شدند
بهزاد نبوی در نشست اصلاح‌طلبان گفت: من معتقدم حضور ما باید بدون قید و شرط و پر شور و حداکثری در انتخابات باشد. شاید آنهایی که می‌گویند شرکت نکنیم اصلاحات را به شکل دیگری متوجه می شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، نشست اصلاح طلبان و انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور بهزاد نبوی فعال سیاسی اصلاح طلب در حزب ندای ایرانیان برگزار شد.

بهزاد نبوی در این نشست بیان کرد: اصلاحات معتقد است چارچوب این ساختمان را خراب نکنیم حاکمیت و نظام موجود را قبول کنیم و بیاییم به تدریج اشکالات آن را رفع کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند که بعد از گذشت ۲۳ سال نتیجه اصلاحات مشخص نیست، گفت:نتیجه اصلاحی از نظر افراد ممکن است که متفاوت باشد... .

نبوی افزود: نمی‌گویم حرکت اصلاحی معجزه می‌کند یا دستاوردهای فوق‌العاده ای داشته است.

وی با اشاره علاقه مند نبود به حضور دوباره در دور دوم ... گفت: رئیس جمهور در بهترین حالت.. ۱۰_۱۵ درصد اختیار دارد. وقتی دولت و مجلس دست اصلاح طلبان بود مجموعا ۲۰_۳۰ درصد اختیارات در دست آنها نبود، 

عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی گفت:.. اشتباه است اگر بگوئیم که راه اصلاحات راه آسانی است.

وی تصریح کرد: اگر با هم هم موضع شدیم و پذیرفتیم که حرکت اصلاحی تنها راه برای تغییر به وضع مطلوب است، به دنبال آن به این نتیجه می رسم تنها و مهمترین ابزار تغییر صندوق رای است لذا قهر و تحریم صندوق رای به صلاح نیست مگر اینکه شرایط سیاست ورزی وجود نداشته باشد.

نبوی تاکید کرد: من معتقدم حضور ما باید بدون قید و شرط و پر شور و حداکثری در انتخابات باشد. شاید آنهایی که می‌گویند شرکت نکنیم اصلاحات را به شکل دیگری متوجه می شوند. اگر انتخابات پرشور شد و اکثریت مردم در انتخابات حضور پیدا کردند هیچوقت امکان پیروز برای رقبای اصلاحات نبوده است از خرداد ۷۶ به بعد هر وقت مردم حضور گسترده داشته اند اصلاحات پیروز بوده است.

وی افزود: شاید در‌ برخی از اصلاح طلبان بدشان نیاید که مشارکت پایین باشد و یا بگویند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم تا مشروعیت نظام را به چالش بکشند اما هیچوقت مشارکت زیر ۵۰ درصد نبوده است. اگر تهران و چند شهر را کنار بگذارید رقابت‌های قومی و قبیله‌ای گسترده است. به همین دلیل هیچوقت انتخابات هیچوقت زیر ۵۰ درصد نمیشود؛ حداکثر مشارکت ۷۰ درصد، حداقل آن هم ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند که این مجلس ضعیف بوده است، گفت: من نمی‌دانم ضعیف و قوی بودن مجلس را چگونه تشخیص می‌دهند، مگر مجلس ششم چه کاری کردند که آنها نکردند یا اینها چه کار نمی کنند که آن مجلس کرد. تفاوت دوتا مجلس در مشت های گره کرده و سخنرانی های تند و کند است، مگر مشکلات کشور با سخنرانی حل می‌شود؟! مگر مجلس ششم چه گلی به سر مردم و کشور زد؟

وی افزود: منظور این نیست که آنها بد یا اینها خوب هستند. تفاوت مجلس ضعیف و قوی آن چیزی نیست که دوستان فکر می‌کنند و مدام بر سر مجلس دهم بزنند من پیشنهادم این است که حضور بی قید و شرط داشته باشیم و اگر شرطی در بین خودمان داریم به مردم ربطی ندارد.

وی تاکید کرد: وقتی می‌گویم انتخابات پر شور منظورم حاکمیت است یعنی حاکمیت کاری کند که حضور مردم پرشور شود، ما نبایستی به دلیل اینکه داده هایمان می‌گوید مردم به ما اقبال ندارند یا مشارکت پایین است شعار شرکت نکردن در انتخابات بدهیم؛ هیچ عیبی ندارد که در انتخابات شرکت کنیم و شکست بخوریم.

نبوی گفت: اصلاح‌طلبان بیشتر از مردم رخوت و سستی دارند، که ما باید برای پر شور شدن آن تلاش کنیم.

عضو مجاهدین انقلاب اسلامی بابیان اینکه علی رغم اینکه دولت خیلی قدرتمند نیست، اما اگر قدرتمند ترین هم بود با این شرایط کشور دچار مشکل می‌شد، بیان داشت: نهادهایی که هیچ ارتباطی به انتخابات ندارد از الان در شهرستان ها و استانها لیست های خود را تهییه گروهند طبیعی است که مردم نا امید شوند. ما شرایط کشور را نه از چشم دولت و نه از چشم مجلس نمی‌ببینم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز