مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا

برای دفاع از منافع و امنیت خود باید برجام را حفظ کنیم

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۲۱:۱۵:۱۷
کد خبر: ۹۰۸۶۸۲
برای دفاع از منافع و امنیت خود باید برجام را حفظ کنیم
جوزپ بورل گفت: باید این توافق(برجام) را برای دفاع از منافع و امنیت خود حفظ کنیم و از رویدادهای بدتر اجتناب کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «جوزپ بورل» مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب در نشستی در پارلمان اروپا با اشاره به توافق برجام میان ایران و ۵ قدرت جهانی گفت: باید این توافق را برای دفاع از منافع و امنیت خود حفظ کنیم و از رویدادهای بدتر اجتناب کنیم.

بورل که قرار است جایگزین فدریکا موگرینی شود، در این نشست که برای تایید او در سمت جدید برگزار شده بود، تاکید کرد که حفظ برجام برای اتحاد سیاسی در اتحادیه اروپا حیاتی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته خروج کشورش از برجام را اعلام کرده و تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند.

جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و در واکنش به تحریم های یکجانبه و غیرانسانی این کشور علیه مردم ایران، تاکنون با دادن مهلت های ۶۰ روزه به اتحادیه اروپا برای نجات برجام، در سه مرحله گام‌هایی را برای کاهش تعهدات برجامی خود برداشته است.

براساس این گام‌ها، ذخایر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی ایران از سقف تعیین‌شده در برجام یعنی ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده و تهران اعلام کرده که دیگر خود را متعهد به حفظ سطح غنی‌سازی اورانیوم در حد ۳.۶۷ درصد نمی‌داند.

نظر شما