برهم صالح:

جوانان باید مسالمت آمیز بودن تظاهرات را حفظ کنند

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۷:۴۳:۴۵
کد خبر: ۹۰۸۷۲۱
جوانان باید مسالمت آمیز بودن تظاهرات را حفظ کنند
رئیس جمهور عراق گفت: نباید به مرحله ای برسیم که خون جوانان خود را در خیابانها ببینیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در سخنرانی زنده تلویزیونی یادآور شد: فساد مالی و اداری مانعی بر سر پیشرفت شد؛ جوانان باید مسالمت امیز بودن تظاهرات را حفظ کنند و اجازه ندهند کسی رویاها و اهداف آنها را به سرقت ببرد.

صالح خاطرنشان کرد: باید درباره علل وقوع خشونت‌های اخیر تحقیقات لازم صورت بگیرد. طرفهای مسئول باید کسانی را که باعث ریختن خون بی گناهان شدند، بازخواست کنند.

وی گفت: از تلاشهای دولت برای اجرای تغییراتی در کابینه حمایت می کنیم. برای پیشبرد تلاشهای دولت و پارلمان برای جبران خسارت متضرران اقدام خواهیم کرد، کسانی که تظاهرات‌کنندگان عراقی را به قتل رساندند، مجرم و قانون‌شکن هستند، آنچه که طی روزهای اخیر در عراق گذشته است، فتنه و جنایتی است که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: خواهان دوری از تشدید اوضاع هستیم و باید در انتظار نتایج اقدامات طرفهای ذیربط باشیم، رسانه ها باید واقعیت ها را نقل کنند نه به برانگیختن اوضاع نپردازند؛ دشمن واقعی همان کسی است که به سمت افراد بی گناه تیراندازی کرد، دولت عراق هیچ دستوری برای تیراندازی به سمت معترضان نداده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز