درپی انتشار عکس‌هایی از آزادی مشایی و بقایی مطرح شد؛

بیمارستان؛ پناهگاه جدید یاران بهار/ به جای زندان سر از کافی‌شاپ درآوردند!

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۵:۴۵:۱۹
کد خبر: ۹۰۸۹۲۶
بیمارستان؛ پناهگاه جدید یاران بهار/ به جای زندان سر از کافی‌شاپ درآوردند!
اسفندیار رحیم مشایی، مشاور رئیس دولت نهم و دهم، به جای زندان به کافی‌شاپ رفت؛ این خبری بود که با عکسی از او در فضای مجازی منتشر شد و واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «اسفندیار رحیم مشایی»، مشاور رئیس دولت نهم و دهم، به جای زندان به کافی‌شاپ رفت؛ این خبری بود که با عکسی از او در فضای مجازی منتشر شد. از یک سو برخی گفته‌اند این عکس قدیمی است. از سوی دیگر  نیز برخی گفته‌اند او آزاد است و در بیمارستان بستری است.

«مهدی طائب»، فرمانده قرارگاه عمار، درباره برخی ادعاها مبنی بر ضرب و شتم اسفندیار رحیم مشایی در زندان به یکی از رسانه‌ها گفته بود: «آقای مشایی نه کتک می‌خورد و نه غذایش کم شده او آزادِ آزاد است. دلیل بازداشتش هم این است که کارهای توطئه‌آمیزی در بیرون انجام می‌داده است.»

اما «حمید بقایی»، دیگر چهره دولت احمدی‌نژاد، نیز در تصویری در کنار خانواده‌اش دیده شد. این بار نیز  وکیل او به یکی از رسانه‌ها گفته بود: « احتمال دارد این عکس قدیمی باشد‍!».

با انتشار عکس‌های این دو نفر، که گفته شد به مناسب شب‌های قدر مرخصی گرفته بودند، به نظر می‌رسد این دو نفر هنوز به اوین باز نگشته‌اند. درباره علت بازنگشتن هر دوی اینها به اوین نیز گفته شده بیمار هستند.

سوال اینجاست وقتی صحبت از آزادی آنها مطرح می‌شود، بیمارستان اولین گزینه جدی است حال چرا اخیراً عکس آنها در بیمارستان منتشر نشده، خود جای سوال است؟!

«علیرضا زاکانی»، فعال سیاسی اصولگرا، دیگر چهره‌ای است که اخیرا به رغم داشتن پرونده‌های قضائی به لیست شورای اصولگرایان قم اضافه شد تا بدین ترتیب شایعه جایگزینی‌اش به جای علی لاریجانی به عنوان نماینده قم و حضور در مجلس یازدهم بیش از پیش قوت گرفته و درست از آب درآید.

از دیگر چهره‌های جنجالی در عالم سیاست، «حسن عباسی»، سخنگوی معروف، است که او نیز طی ماه‌های اخیر به زندان محکوم شد اما سر از سخنرانی در یک میتینگ سیاسی درآورد؛ هرچند گفته شد به مرخصی عید قربان آمده بود. او با تریبون‌هایی که در اختیار داشته، بارها و بارها توهین‌هایی را به مقامات عالی کشور از رئیس جمهور گرفته تا وزارت اطلاعات وارد کرده اما با وی برخوردی نمی‌شد تا اینکه در نهایت به هفت ماه زندان، محکوم شد.

در این ارتباط «محمود علیزاده طباطبایی»، وکیل و حقوقدان، درباره دادن مرخصی به حسن عباسی و اتهامات وی به خبرنگار سیاسی برنا گفته بود: «مرخصی یک حق و یک امتیاز برای زندانی است. با این حال اتهام حسن عباسی، اتهام و نشر اکاذیب بوده و زندانی امنیتی تلقی نشده و مانند زندانی‌های معمولی به او مرخصی می‌دهند.»

به گفته علیزاده طباطبایی، «اما معمولا باید شش ماه از حبس گذشته باشد که به زندانی مرخصی دهند که به نظر می‌رسد فقط یکی، دو ماه از دستگیری حسن عباسی گذشته باشد.»

این حقوقدان ادامه داد: ضمن اینکه حسن عباسی تاکنون از مصونیت قضائی برخوردار بوده و همواره تبرئه شده است. حسن عباسی ده‌ها سال است به عالی‌ترین مقامات کشور یعنی رئیس جمهور، بارها و بارها بدترین توهین‌ها را وارد کرده است. به گونه‌ای که اگر به جای حسن عباسی، فرد دیگری، ده درصد کارهایی که حسن عباسی انجام داده را انجام می‌داد، به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی محاکمه می‌شد.»

انتشار این خبرها در حالی است که اقدامات دستگاه قضائی به منظور مبارزه با فساد موجب شده این قوه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه انباشت فسادها و عدم مبارزه با آن طی سال‌های گذشته، به معضلی تبدیل شده و اعتماد مردم را نشانه گرفته بود.

اخبار ضد و نقیض در مورد برخی شخصیت‌های دولت نهم و دهم و آزادی آنها در حالی که باید دوره محکومیت خود را سپری کنند، موجب شده که اغماض در رسیدگی به پرونده های قضایی مجددا، مطرح و تشدید شود.

«کامبیز نوروزی»، حقوقدان، درباره آزادی رحیم مشایی و بقایی، به خبرنگار سیاسی برنا می‌گوید: «رفتار با افراد، متهمان و محکومان نباید تبعیض‌آمیز باشد اما همچنان شاهد، این موارد تبعیض‌آمیز هستیم.»

او در ادامه تاکید کرد امیدواریم در آینده نزدیک شاهد از بین رفتن اینگونه رفتارها باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز