دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

جمهوری اسلامی دست مستکبران را قطع کرده است/ مدت ۴۰ سال در جنگیم/ گفتمان وحدت غالب است

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۱:۵۲:۱۹
کد خبر: ۹۰۹۳۸۴
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی سربلند است چرا که در جهان پرچم عزت را برافراشته و دست مستکبران را از منطقه را کوتاه کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، امروز شنبه «17 مهرماه» به مناسبت بیست و نهمین سالگرد تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نشست خبری آیت الله اراکی دبیرکل این مجمع برگزار شد.

آیت الله اراکی در این مراسم گفت: امروز همه جا پرچم، مقاومت برافراشته شده و از خدای متعال پیروزی این جبهه را مسالت داریم. از سکاندار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مقام‌معظم رهبری (مدضله العالی) تشکر میکنم چرا که مدیریت ایشان بعد از امام ره منشاء برکات زیادی شده است. از خدای متعال طول عمر ایشان را مسالت داریم.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی سربلند است چرا که در جهان پرچم عزت را برافراشته و دست مستکبران را از این منطقه کوتاه کرده است. امروز جبهه مقاومت باعث شده تا ما ببینیم که چگونه این تمدن خونخوار بر روی اسکلت ملتها ایستاده و همچنان خون ملت ها را می مکد.

اراکی تصریح کرد: آنها سعی دارند با مرگ تدریجی سرونوشت ملت ها را سیاه کنند. امروز ملت ما سربلند است. از ملت خود تشکر می کنم که برای همه جهان سرآمد شد و توانست در همه سالها بایستد. ما ۴۰ سال است که در جنگ مداوم هستیم و دشمنان ترسو با تحمیل جنگ داخلی، خارجی، نظامی، فرهنگی و اخیرا اقتصادی همه گونه جبهه جنگ را بر روی ما باز کرده اند اما این ملت ما بود که توانست از این وضعیت بیرون بیاید.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: رییس جمهور گفت که ما دوره سخت تحریم را پشت سر گذاشته ایم و باید به دولتمردان تبریک گفت که توانستند با مدیریتشان شرایط تحریم را پشت سر بگذارند. بنابر این از همه نمایندگانی که باعث شدند راه تقریب را در مناطق مختلف پیاده کنیم و همچنین از دولت، سپاه پاسداران و نیروهای نظامی تشکر می کنیم.

آیت الله اراکی اذعان کرد: امروز ما در جایگاه بسیار خوبی هستیم چرا که در سالهای گذشته و ابتدای تصدی بنده، دچار یک چالش بزرگ در بحث تقریب بودیم و موج تکفیر در سراسر جهان کشیده شده بود. تروریسم تکفیری در همه جهان جولان میداد اما امروز دست توانمند مقاومت توانسته است که دست تکفیر را قطع کند.

وی افزود: ۷ سال پیش رسانه عبری عربی همه تلاش خود را در جهت تفرقه افکنی انجام می‌دادند و از همه ابزار های رسانه ای الکترونیک، فضای مجازی و .. در راستای کاشت بذر کینه تلاش می کردند تا بین مذاهب اسلامی عداوت ایجاد کنند. امروز با قدرت بیان می کنیم که جریان‌ تکفیری از بین رفته و به لطف تلاش هایی که همه عناصر فعال در جهت وحدت انجام دادند، شاهد هستیم که گفتمان وحدت غالب است و کشورهایی که سعی داشتند، بذر تفرقه را در جهان اسلامی بپاشند ناچار شده‌اند با کلی هزینه ای که تا امروز کرده‌اند، حرف از وحدت بزنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: در کشور ما همیشه گفتمان وحدت غالب بود و امروز این وحدت بیشتر شده است. جبهه مقاومت با وحدت دست به یکدیگر داده اند تا دولت اسلامی تشکیل شود.

وی ادامه داد: ما سعی می کنیم تلاش های وحدت گرا را از حوزه به همه اقشار منتقل کنیم و با تشکیل ۱۶ اتحادیه از قشرهای مختلف جامعه اسلامی کارهایی انجام‌ داده ایم. اتحادیه دانشگاه های تقریبی، بانوان تقریبی، نویسندگان و رسانه های تقریبی و مقاومت تشکیل شده است و گزارشات آن به زودی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه شعبه های جدید دانشگاه مذاهب اسلامی تشکیل شده است، ادامه داد: امروز دانشگاه مذاهب اسلامی با بیش از ۲۵۰۰ دانشجو توانسته است، با شعبی که در بوشهر، کردستان، بندرعباس و خود قم فعال کرده است، بتواند کار را بر اساس گسترش تقریب مذاهب ادامه دهد.

اراکی افزود: فعالیت های میدانی بسیار زیادی به صورت مشارکتی میان شیعه و سنی ایجاد کرده‌ایم. از اندونزی گرفته تا سوریه و عراق در این برنامه ها حضور دارند تا بتوانیم، وحدت را از حالت گفتمانی به صورت عملیاتی در بیاوریم.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت های ما این بود که با خواست خود اهل سنت، آنها داوطلب شوند تا در راهپیمایی اربعین حسینی حضور داشته و عشق و علاقه خود را به سید الشهدا نشان دهند. ما کاروان های زیادی از اهل سنت داریم‌ که همراه برادران شیعه خود در سیل حسین یجمعنا حضور پیدا می‌کنند تا بیعتی با با پیامبر و امیرالمونین داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز