شورای امنیت فردا در مورد سوریه تشکیل جلسه می‌دهد

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۲۰:۰۸:۵۱
کد خبر: ۹۰۹۷۲۴
شورای امنیت فردا در مورد سوریه تشکیل جلسه می‌دهد
دیپلمات‌های غربی اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل فردا (پنجشنبه) پشت درهای بسته در مورد سوریه تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، به گزارش خبرگزاری رویترز از مقر سازمان ملل در نیویورک، دیپلمات های مزبور افزودند که جلسه بررسی اوضاع در سوریه در شورای امنیت به درخواست پنج عضو اروپایی این شورا (انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک و لهستان) انجام می شود.

شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه همچنین خواستار خویشتنداری آنکارا شد و تاکید کرد که مسئله سوریه، راه حل نظامی ندارد.

ترکیه روز چهارشنبه خبر آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه را اعلام کرد.

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که عملیات ارتش این کشور در حمله جدید علیه کردهای حزب کارگران کرد ترکیه "پ. ک. ک" و یگان‌های مدافع خلق " ی. پ. گ"، «چشمه صلح» نام دارد. ۹۱۰۹

این حمله، واکنش و محکومیت جامعه جهانی را در بر داشت. "ژان کلود یونکر" رئیس کمیسیون اروپا خواستار توقف فوری این حملات شد.

رئیس کمیسیون اروپا تهدید کرد اگر آنکارا حملات به کردهای شمال سوریه را متوقف نکند، اتحادیه اروپا نیز کمک های مالی به ترکیه را قطع خواهد کرد.

از سویی دیگر، اتحادیه عرب حملات ترکیه به شمال شرق سوریه را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف آن شد.

در همین ارتباط، روسیه نیز این حملات را نقض آشکار تمامیت ارضی سوریه دانست.

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی رئیس جمهوری روسیه درباره عواقب عملیات نظامی ترکیه در سوریه و آزادی تروریست‌های داعشی در مناطق عملیاتی و قدرت گرفتن دوباره آنها در سوریه هشدار داد.

وزارتخانه های فرانسه و آلمان نیز هر کدام با صدور بیانیه های جداگانه، حمله ترکیه به مناطقی از شمال سوریه را به شدت محکوم کردند و خواستار توقف آن شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز